مردم به اخبار وزارت راه و شهرسازی درباره طرح مسکن ملی بی‌اعتماد هستند

فرهاد بیضایی گفت: اخباری که از وزارت راه و شهرسازی به گوش مردم می رسد اخبار آگاه کننده‌ای نیست به همین خاطر مردم بی اعتماد هستند.

مردم به اخبار وزارت راه و شهرسازی درباره طرح مسکن ملی بی‌اعتماد هستند

به گزارش زنهار؛ فرهاد بیضایی، کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به عدم استقبال مردم از طرح نهضت ملی مسکن گفت: دولت باید در حوزه مسکن به معنای واقعی کلمه نهضت ملی شکل می‌داد اما اتفاقی که الان افتاده این است با دولتی بودن مسکن رو به رو هستیم و از بقیه ظرفیت‌های کشور استفاده‌ای نشده است. درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر عدم آورده متقاضیان مسکن ملی می‌توان گفت یکی از دلایل مهم آن عدم اعتماد مردم است درواقع اخباری که از وزارت راه و شهرسازی به گوش مردم می رسد اخبار آگاه کننده‌ای نیست به همین خاطر مردم بی اعتماد هستند وگرنه این کنش به معنی این نیست که مردم اصلا آورده ندارند و نمی‌توانند هزینه مسکن ملی را بپردازند اتفاقا برعکس مردم امیدی به خانه‌دار شدن از این طریق ندارند.

 

او با بیان اینکه مسکن ملی متناسب با نیاز مردم نیست، ادامه داد: بخشی از مردم به امید صاحب خانه شدن در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند اما به آنها گفتند واحدشان را در هشتگرد تحویل می‌دهند برای همه مردم ممکن نیست در هشتگرد زندگی کنند از طرفی اگر قرار است فرد خودش را گرفتار قسط کند همین الان با قیمت کمتر یک واحد در هشتگرد بخرد به همین دلیل واحدهای طرح مسکن ملی متناسب با نیاز مردم نیست.

بیضایی در پیشنهادی به دولت تصریح کرد: پیشنهاد من به دولت این است که استراتژیک خود را در حوزه مسکن تغییر دهد. دولت باید ساخت مسکن را به دست مردم، بخش خصوصی، خودمالکی‌ها، انبوه‌سازان و توسعه دهندگان بسپارد اگر مردم زمین ندارند به آنها تسهیلات ارائه دهد تا خودشان خانه بسازند برای مثال 50 درصد مسکن مهر خودمالکی بود و دولت اصلا ورود پیدا نکرد بنابراین دخالت دولت در بازار نباید بیش از 15 درصد باشد.

کارشناس اقتصاد مسکن درخصوص وضعیت خرید و فروش مسکن گفت: رکود موجود در وضعیت مسکن به دلیل نداشتن پول و نقدینگی نیست درحال حاضر مردم چشم انتظار هستند تا ببینند چه اتفاقاتی در آینده رخ می‌دهد./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار