چند روز میان تزریق واکسن آنفلوآنزا و کرونا باید فاصله وجود داشته باشد؟

یک متخصص درباره زمان مورد نیاز برای تزریق واکسن آنفولانزا و کرونا گفت: باید توجه کرد که حداقل باید ۱۵ تا ۲۰ روز فاصله بین تزریق واکسن آنفلوآنزا با تزریق واکسن کرونا وجود داشته باشد.

چند روز میان تزریق واکسن آنفلوآنزا و کرونا باید فاصله وجود داشته باشد؟

به گزارش زنهار؛ بهمن صبور درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها،   گفت: به طور کلی امسال یک برند ایرانی واکسن آنفلوآنزا توزیع شده و دو برند فرانسوی و هلندی واکسن آنفلوآنزا نیز وارد و در داروخانه ها توزیع شده است که همه این واکسن های آنفلوآنزا هم چهار ظرفیتی هستند. واکسن ایرانی آنفلوآنزا هم از کیفیت خوبی برخوردار بوده و چهار ظرفیتی است و سطح پوشش خوبی هم می دهد. به طور کلی طبق گفته سازمان غذا و دارو دو میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا در کشور تامین شده است که یک میلیون از این واکسن ها ایرانی بوده و یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن نیز خارجی بوده اند.

صبور گفت: معمولا هر سال یک سوم واکسن های آنفلوآنزای تامین شده در کشور به معاونت بهداشتی داده می شود تا برای جمعیت پرخطر و جامعه هدف خودشان به صورت رایگان واکسن را تزریق کنند در سایر موارد مردم می توانند برای خرید واکسن آنفلوآنزا به داروخانه های سطح شهر مراجعه کنند. بر این اساس ۵۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی داده شده که ۳۰۰ هزار از این واکسن ها ایرانی و ۲۰۰ هزار واکسن نیز وارداتی بوده است و به صورت رایگان به جمعیت هدف تزریق می شود.

وی افزود: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از قبل از ورود به فصل پاییز است که حدودا از ۱۵ شهریور تا اواسط یا اواخر مهر ماه است. در عین حال توصیه می شود که افرادی که به بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت و... مبتلا هستند، بیماران پیوندی، سالمندان بالای ۶۰ سال، افرادی که در سال بیش از سه تا چهار بار سرما می خورند و...  واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. در عین حال باتوجه به رعایت پروتکل های کرونا مانند استفاده از ماسک، احتمالا امسال موارد کمتری از ابتلا به آنفلوآنزا خواهیم داشت. در سال های قبل هم به همین صورت بود.

صبور درباره قیمت واکسن های آنفلوآنزا نیز گفت: رنج قیمتی هر سه برند واکسن های آنفلوآنزا برای مصرف کننده بین ۲۱۰ تا ۲۱۳ هزار تومان است. در عین حال از آنجایی که ارائه واکسن های آنفلوآنزا باید در سامانه ثبت شود، افراد هنگام مراجعه به داروخانه برای خرید واکسن آنفلوآنزا کارت ملی شان را به همراه داشته باشند.  

نایب رییس انجمن داروسازان تهران درباره چگونگی تزریق واکسن آنفلوآنزا و واکسن یادآور کرونا، گفت: باید توجه کرد که حداقل باید ۱۵ تا ۲۰ روز فاصله بین تزریق واکسن آنفلوآنزا با تزریق واکسن کرونا وجود داشته باشد. همچنین افرادی هم که به کرونا مبتلا می شوند، بعد از گذشت یک ماه تا ۴۵ روز از بهبودی شان می توانند واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.  

دیدگاه شما
پربازدیدترین اخبار