مراجعه ۹۷ هزار زائر اربعین با علائم گرمازدگی به هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه ٥٥٤ هزار و ١٠٦ خدمت درمانی در ٣٩ درمانگاه این جمعیت مستقر در کشور عراق طی چهار روز اخیر خبر داد.

مراجعه ۹۷ هزار زائر اربعین با علائم گرمازدگی به هلال احمر

به گزارش زنهار، پیرحسین کولیوند دراین‌باره گفت: از تاریخ هفدهم شهریورماه سال جاری و همزمان با آغاز مراسم پیاده روی ویژه اربعین در کشور عراق، تاکنون بیش از ٥٥٤ هزار مورد خدمت درمانی در مراکز و درمانگاه‌های هلال احمر در سرتاسر نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلای معلی و دیگر شهرهای زیارتی به زائران ارائه شده است.

کولیوند افزود:‌ تاکنون تعداد ٤٠١ هزار و ٨٨٧ مورد ویزیت پزشک عمومی، ١٦ هزار و ٥٢٤ مورد ویزیت پزشک داخلی، هشت هزار و ٧٠ ویزیت هم به صورت اورژانسی در مراکز درمانی هلال‌احمر انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به ارائه خدمات تخصصی در درمانگاه‌های هلال احمر اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد مذکور، تعداد هشت هزار و ٦١٢ نفر توسط پزشک متخصص زنان، ٧ هزار و ١٣٤ نفر توسط پزشک متخصص قلب و عروق، هشت هزار و ١٨٠ نفر توسط پزشک ارتوپد و هشت هزار و ٣٤٦ نفر هم توسط سایر پزشکان ویزیت شده‌اند.

کولیوند اظهارکرد: خدمات درمانی ارائه شده به مراجعین علاوه بر ویزیت رایگان، شامل ١٠١ هزار و ٢١٤ مورد سرم تراپی، ٢٦ هزار و ٣٤ مورد تزریقات، تعداد ٧ هزار و ٢٢٤ مورد پانسمان و بانداژ و ٢ هزار و ٤٣١ مورد گچ و آتل بوده است. همچنین دو هزار و ٨١٥ نفر از خدمات نوارقلب، چهار هزار و ٩٧٢ نفر از خدمات تست قندخون، دو هزار و ٥٤٣ نفر از خدمات بخیه، یک هزار و ٥٣٠ نفر اکسیژن تراپی استفاده و ٥٦٦ مورد هم از سونداژ استفاده کرده‌اند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به گرمای بسیار شدید حاکم بر کشور عراق گفت: تاکنون تعداد ٩٧ هزار و ٢٤٩ نفر با علائم شدید گرمازدگی به درمانگاه های هلال احمر مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.درمانگاه های هلال احمر خدمات دارویی و درمانی خود را در سه سطح مختلف به زائران ارائه می کند و این سطوح بر اساس میزان بهره‌گیری از خدمات درمان، دارو و بستری تعیین می‌شود.


 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار