نیاز تهران به ۸ تا ۱۰ هزار ظرفیت جدید برای نگهداری از معتادان متجاهر

رییس پلیس پایتخت با اشاره به لزوم ایجاد فضای جدید برای مدیریت معتادان متجاهر گفت: پلیس نیازمند هشت تا ۱۰ هزار جای جدید برای نگهداری و مدیریت معتادان متجاهر است.

نیاز تهران به ۸ تا ۱۰ هزار ظرفیت جدید برای نگهداری از معتادان متجاهر

به گزارش زنهار؛ سردار حسین رحیمی  با اشاره به آخرین وضعیت معتادان متجاهر و برنامه پلیس برای مدیریت آن‌ها گفت: بالغ بر هشت هزار معتاد متجاهر هم‌اکنون در شهر تهران وجود دارند و ۱۱ هزار نفر از آن‌ها نیز در مراکز ماده ۱۶ هستند. ما نیازمند هشت تا ۱۰ هزار جای جدید برای نگهداری این افراد هستیم. شهرداری و استانداری در حال تلاش هستند تا این فضا را ایجاد کنند و تلاش ویژه ای برای این کار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع استفاده از سگ‌های موادیاب توسط پلیس برای موضعات مرتبط با مواد مخدر اظهار کرد: پلیس برای مبارزه با مسئله مواد مخدر از واحد سگ‌های موادیاب نیز استفاده می کند. واحد سگ‌های موادیاب یک واحد بسیار قدرتمند در پلیس مبارزه با مواد مخدر است که در سراسر کشور از جمله تهران فعالیت می‌کند. این واحد که به عنوان سپکا (سگ پلیس کارآزموده) شناخته می‌شود،  خدمات را به همه پلیس‌ها در سراسر کشور می‌دهد.

رحیمی در واکنش همچنین به طرح مدیریت شهری برای دریافت عوارض بر اساس شلوغی و خلوتی مناطق و آلودگی هوای منطقه مذکور تصریح کرد: اگر چنین طرحی وجود داشته باشد باید در کمیسیون‌های مختلف که یکی از اعضای آن‌ها پلیس است مورد بحث گذاشته شود و پس از بررسی نظر تخصصی پلیس درباره آن اعلام خواهد شد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار