هشدار جدی مقتدی صدر به زائران ایرانی اربعین!

از همه می‌خواهیم که به قوانین عراق پایبند باشند و مخصوصا برادران ایرانی؛ زیرا بیشترین تعداد را دارند. به همه مهمانان خوشامد می‌گوییم.

هشدار جدی مقتدی صدر به زائران ایرانی اربعین!

به گزارش زنهار، رهبر جریان صدر عراق ضمن خوشامدگویی به همه زائران اربعین، گفت که مردم این کشور باید در حفظ جان زائران بکوشند و از درگیری پرهیز کنند.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق شامگاه امروز شنبه درباره مراسم اربعین در این کشور و حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) بیانیه صادر کرد.

الصدر با انتشار چند توئیت در صفحه توئیتر خود نوشت، نجف اشرف، نخستین مناره تشیع است و شعاع نوری که از مکه سرچشمه می‌گیرد، در نجف متمرکز می‌شود و همچنان نوری برای هدایت مردم است.

وی در ادامه به قوانین و مقررات خاص کشور درباره مراسم زیارت پرداخت و گفت: از جمله این قوانین می‌توان به ورود رسمی، معاینه پزشکی و پایبندی به قوانین کشور [مقصد] اشاره کرد.

رهبر جریان صدر با بیان اینکه، در عراق چهار مکان مقدس متعلق به شش معصوم وجود دارد، تصریح کرد: از همین روی، از همه می‌خواهیم که به آن (قوانین عراق) پایبند باشند و مخصوصا برادران ایرانی؛ زیرا بیشترین تعداد را دارند. به همه مهمانان خوشامد می‌گوییم.

الصدر با اشاره به اینکه مردم عراق به پذیرایی از زائران پایبند هستند، تصریح کرد: میزبان باید به میهمان احترام بگذارد. مهمان هم باید به اخلاق مهمانی احترام بگذارد. میزبان باید همه ملزومات میهمانی از جمله خوراکی، نوشیدنی و محل اسکان را فراهم کند.

وی با تأکید بر رعایت مراقبتهای بهداشتی و نظافت در مراسم اربعین، از مسئولان رسمی کربلای معلی خواست که امنیت را به دست گیرند و از طریق نیروهای امنیتی، کنترل ایست‌وبازرسیها را در دست داشته باشند.

رهبر جریان صدر خطاب به مردم عراق گفت: همه عراقیها باید خویشتنداری کنند و از برخورد، دوری کنند. باید با نیروهای امنیتی، همکاری کنند و شعارهای حزبی ندهند تا سلامت زائران، میهمانان و اماکن مقدس حفظ شود.

وی با این ادعا که چنین اقداماتی به این معنا نیست که تحت خیمه امام حسین (ع) با «افراد فاسد» در یک جا جمع شده است، در پایان تصریح کرد: همه زائران برای برادران خود در یمن، بحرین، سوریه، لیبی و افغانستان دعا کنند».

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار