خروج بیش از ۳۸۴ هزار زائر اربعین حسینی از مرزها/ حل مشکل برگ تردد اربعین

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا اعلام کرد که از ابتدای ماه صفر تا دوازدهم شهریورماه ۳۸۴ هزار و ۴۲۴ زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مرز عبور کرده‌اند.

خروج بیش از ۳۸۴ هزار زائر اربعین حسینی از مرزها/ حل مشکل برگ تردد اربعین

به گزارش زنهار، سردار محمد شرفی درباره آخرین وضعیت مرزها و تردد زائران اربعین حسینی (ع) اظهارکرد: بحمدالله امسال نیز همچون سال‌های گذشته زائران عزیز برای حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی (ع) از سراسر کشور حضور پیدا کرده‌اند و تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) شرایط مطلوبی را برای این راهپیمایی عظیم فراهم کرده‌اند. ما نیز به عنوان خادمان مردم عزیز در لباس مقدس انتظامی جمهوری اسلامی ایران به طور صددرصدی آماده خدمت‌رسانی هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا ۱۲ شهریورماه ۳۸۴ هزار و ۴۲۴ زائر از مرز عبور کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر از مرز مهران، ۹۰ هزار نفر از مرز شلمچه، ۹ هزار و ۶۰۰ هزار نفر از مرز خسروی، ۳۰ هزار نفر از مرز چذابه و باقی زائران از سایر مرزها همچون مرز باشماق و تمرچین عبور کرده‌اند. همچنین ۵۹ هزار زائران نیز از فرودگاه حضرت امام(ره) از مرز خارج و راهی زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شده‌اند.

به گفته فرمانده قرارگاه اربعین فراجا طی ۲۴ ساعت گذشته کل خروج هوایی و زمینی ۱۰۳ هزار و ۷۳۹ نفر بوده است.

حل مشکل برگ تردد اربعین

شرفی با بیان اینکه وضعیت حضور در مرزها بسیار پرحجم اما پرشور و روان است، خاطرنشان کرد: بحمدالله تا این لحظه باهیچ گونه مشکلی مواجه نشده‌ایم بعضا در ارتباط با برگ تردد ویژه اربعین توقفی بوجود آمد اما با تعاملاتی که بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفت، مشکلات مربوطه در این خصوص رفع شد و اکنون نیز تردد زائران به صورت روان انجام می‌شود.

وی در خصوص تردد اتباع خارجی از مرز نیز گفت:‌ فعلا به دلیل عدم موافقت طرف عراقی، امکان تردد اتباع خارجی از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق مقدور نیست و رایزنی‌های لازم در این زمینه با دولت عراق در حال انجام است و در صورت مرتفع شدن مشکل، تردد اتباع خارجی فقط از مرز شلمچه امکان پذیر خواهد بود.

 فرمانده قرارگاه اربعین فراجا همچنین گفت: در حال حاضر تردد موکب دارانی که دارای تجهیزات و اقلام مورد نیاز هستند، به صورت روان و بدون هیچ گونه ترافیکی در حال انجام است.

 

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا همچنین از زائران اتباع خارجی خواست برای زیارت عتبات عالیات فقط به مرز شلمچه مراجعه و از مراجعه به دیگر مرزهای کشور خودداری کنند.

وی ادامه داد: به منظور سهولت در تردد زائران هم اکنون ۶۴گیت فعال در مرز مهران طراحی شده و زائران عزیز می توانند از این گیت‌ها عبور کنند. پلیس صد درصد بستر را آماده کرده تا زائران با آرامش و امنیت کامل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مرزها عبور کنند و به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی ملحق شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: از مردم شریف ایران می‌خواهیم با توجه به اینکه در میان زائران قطعا سالمندان یا کودکان هستند حتما به موضوع توزیع زمان مناسب حرکت با توجه به وضعیت گرمای حاکم در مرز توجه کنند و زمان مناسبی را برای حرکت انتخاب کنند.

وی بیان کرد: از چند روز پیش  تا امروز و هر چه جلوتر می‌رویم حجم زائران به مرور افزایش یافته و پلیس مهاجرت و گذرنامه که از دو گیت فعالیت خود را شروع کرده هم اکنون دارای ۳۰گیت فعال است و آمادگی ارائه خدمات به زائران تا ۶۴گیت نیز پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به موکب ها و کامیون هایی که در مهران حضور دارند و از پایانه  به طرف مرز حرکت می‌کنند، گفت: در مسیر تردد زائران چند کیلومتری ترافیک داشتیم که با رایزنی‌ها و هماهنگی های صورت گرفته این موضوع نیز برطرف شده است .

بر اساس اعلام سایت پلیس، شرفی گفت: از زائران عزیزی که تا به امروز گذرنامه به دست آنها نرسیده می توانند از گذر ویژه اربعین استفاده کنند که ظرف ۴۸ ساعت برای آنها ارسال می شود و هیچگونه نگرانی نیز از این بابت وجود ندارد.همچنین از زائران اتباع خارجی  می خواهیم  جهت زیارت عتبات عالیات فقط به مرز شلمچه مراجعه کنند و از مراجعه به دیگر مرزهای کشور خودداری کنند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار