آمار نگران کننده از گم شدن ده‌ها کودک مهاجر در یکی از شهرهای آمریکا

پلیس شهر هیوستن ایالات تگزاس آمریکا در خصوص گزارشها درباره گم شدن ده‌ها کودک مهاجر در این شهر از سال گذشته میلادی تا کنون ابراز نگرانی کرد.

آمار نگران کننده از گم شدن ده‌ها کودک مهاجر در یکی از شهرهای آمریکا

به گزارش زنهار، به نقل از خبرگزاری رویترز، این موارد چالشهای پیش روی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ضمن ثبت رکورد ورود کودکان مهاجر بدون همراه به آمریکا از محل مرز جنوب غرب این کشور و ضرورت تلاش سریع و امن این دولت برای سپردن این کودکان به سرپرستهای آنها در آمریکا را برجسته می‌کند.

به نوشته رویترز، یک مقام وزارت  بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که نامش را فاش نکرد گفت، اوایل تابستان جاری، یک کارآگاه پلیس شهر هیوستن به این وزارتخانه نسبت به کشف الگویی از گم شدن زنجیره‌ای کودکان مهاجر از خانه‌های سرپرستهای آنها در آمریکا هشدار داد.

وزرات بهداشت و خدمات انسانی آمریکا سازمان فدرالی است که بر فرآیند حضانت و سپردن کودکان به سرپرستها پس از ورود آنها بدون همراهی والدین یا قیم قانونی از مرز جنوبی به داخل آمریکا نظارت می کند.

به گفته مقام وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و بر اساس محتوای یک سند ایمیلی دیده شده توسط رویترز، در ماه اوت، در اقدامی نادر، دفتر پناهندگان وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا یک بررسی نظارتی اضطراری را در مورد سپردن کودکان مهاجر بدون همراه به سرپرستانی غیر از والدین آنها در منطقه هیوستن اجرا کرد.

به گفته مقام وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و دو منبع آگاه دیگر، این سازمان همچنین دریافته که از اواخر سال گذشته میلادی، ۵۷ کودک مهاجر بدون همراه در هیوستن مفقود شده اند. به گفته مقام مذکور این تعداد شامل ۹ کودکی می شود که از سرپناه‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در منطقه هیوستن فرار کردند.

مقام مذکور بیان کرد، تا ۲۶ اوت امنیت ۴۶ نفر از آنها تایید شد و مقامات تا کنون گفته‌اند که هیچ سند و مدرکی از دخیل بودن مساله قاچاق برای سوءاستفاده جنسی یا کاری در این زمینه نیافته‌اند.

به گفته این مقام برخی از کودکان گم شده که بعدا پیدا شدند، اکنون ۱۸ سال یا بیشتر سن دارند. تعداد اندکی از آنها هم خانه‌های خویشاوندانی که نقش سرپرستان آنها را داشتند ترک کردند تا به والدین خود که در آمریکا بودند بپیوندند و تعداد موارد در دست بررسی در مقایسه با تعداد کلی موارد آزاد سازی شده در این منطقه اندک است.

ناحیه هریس کانتی در ایالت تگزاس که شهر هیوستن نیز جزو آن است، بیشترین میزان آزاد سازی کودکان بدون همراه را دارد و طبق آمار در بازه اکتبر ۲۰۲۱، زمان شروع سال جاری جاری، تا ژوئن ۲۰۲۲،  بیش از ۶۳۰۰ مورد آزادسازی این کودکان در این شهر انجام شده است.

از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، بیش از ۲۰۰۰۰۰ کودک غیرمکزیکی - که  امکان استرداد سریع آنها در مرز وجود نداشته، در ضمن ورود تنها از مرز به داخل آمریکا دستگیر شده‌اند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار