شرایط معافیت سربازی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران ازبرخورداری ۴۰ مددجوی تحت حمایت از تسهیلات خدمت سربازی در پنج ماهه امسال خبر داد.

شرایط معافیت سربازی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار

به گزارش زنهار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، جهانبخش مرادی اظهار کرد: طرح معافیت سربازی از سال ۱۳۸۲ در این نهاد اجرایی شده و بر اساس این طرح یکی از فرزندان ذکور سالم بالای ۱۸ سال زنان سرپرست خانوار تحت حمایت می‌توانند از خدمت وظیفه عمومی (سربازی) معاف شوند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۱۳ مددجوی تحت حمایت در استان تهران از تسهیلات خدمت نظام وظیفه برخوردار شده‌اند، افزود: از این تعداد ۴۹ نفر به علت فوت سرپرست خانوار، یک نفر به علت سه خواهری و مابقی به علت طلاق از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.

مرادی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات معافیت سربازی برخوردار شده‌اند؛ که از این تعداد هم ۱۶ نفر به علت فوت سرپرست خانوار و مابقی افراد به علت طلاق از این خدمت برخوردار شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه جمعیت جوان یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در جوامع بوده و نقشی حیاتی در پیشرفت یک کشور ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی جمعیت ذکور ۱۸ تا ۲۷ سال از خدمت معافیت از خدمت سربازی در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود تا زمینه کمک به امرار و معاش خانوارهای نیازمند فراهم شود، معاف شدن فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد است.

وی بیان کرد: با توجه به بارگذاری برنامه معافیت سربازی در سامانه امداد هوشمند (سُها) و تسهیل در دریافت استعلام تاریخ فوت، طلاق و اطلاعات ثبت احوال افراد مشمول شاهد افزایش این خدمت بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۳۰ نفر از مشمولان خدمت سربازی از خدمات این طرح برخوردار شوند.

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار