آخرین وضعیت پناهجویان ایرانی/تاکید رئیسی بر تامین جامعه پزشکی/احتمال طولانی شدن مذاکرات

مذاکرات احیای برجام/ هفته دولت/ نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ وضعیت پناهجویان ایرانی در آبهای ساحلی یونان و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

آخرین وضعیت پناهجویان ایرانی/تاکید رئیسی بر تامین جامعه پزشکی/احتمال طولانی شدن مذاکرات

به گزارش زنهار، ادعای نیویورک تایمز درباره پیام خصوصی دولت بایدن به ایران در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به حملات هوایی هفته گذشته آمریکا به مناطقی در شرق سوریه که مدعی است در پاسخ به حملات گروه‌های مورد حمایت ایران در ۱۵ اوت بوده است، به نقل از منابع آگاه ادعا کرده است که دولت بایدن طی پیامی که از طریق کانال‌های خصوصی به ایران منتقل کرده، مدعی شده است که به دنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه نیست و تنها به دنبال محافظت از منافع آمریکاست.

همچنین شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه مدعی شد، ایران و آمریکا هنوز بر سر موضوعات کلیدی در مذاکرات احیای برجام اختلاف نظر دارند و برای رفع این اختلافاتشان ممکن است به هفته‌ها زمان نیاز داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیش بینی خود از مذاکرات وین می گوید: خیلی نمی‌شود دل بست، گرچه حتی همین تعلیق تحریم‌ها و برداشتن برخی از آن‌ها ممکن است گشایش‌هایی به وجود آورد اما مردم تصور نکنند که در باغ سبزی به رویشان باز خواهد شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

نتانیاهو مسئول وخیم شدن موضوع هسته‌ای ایران شد

نگرانی تل‌آویو از تاثیر توافق هسته‌ای بر توافق ابراهیم

خروج ترامپ از برجام یک اشتباه بود

***

به مناسبت فرار رسیدن هیات دولت، خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگو با ۱۵ کارشناس مسائل سیاست خارجی و روابط بین‌الملل تلاش کرده که به بررسی  نقاط ضعف و قوت دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی بپردازد و از این کارشناسان پرسیده است که به نظر آنها دولت در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی  در طول یک سال گذشته در چه حوزه‌هایی موفق بوده و در چه حوزه‌هایی ضعیف عمل کرده است و باید برای رفع این نقاط ضعف چه اقداماتی انجام دهد؟

متن کامل این گزارش را می توانید در این لینک بخوانید.

به همین مناسبت سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت سیزدهم می گوید: دولت سیزدهم توانست نمره قابل قبولی را در مواجهه با بیماری کرونا و کنترل آن در کارنامه خود ثبت کرده و در میدانی دیگر گام های با ثباتی را در تقویت روابط کشور با همسایگان و رفع تحریم‌ها بردارد.

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروزش با خبرنگاران به سوالاتی درباره دلیل هجمه‌ها به آیت‌الله جنتی و طرح استفساریه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار درباره آزمون وکالت هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

هادی طحان نظیف درباره دلیل هجمه‌ها به آیت‌الله جنتی گفت: آیت‌الله جنتی از یاران امام و رهبری و مبارزین قبل انقلاب هستند و خیلی وقت‌ها وقتی می‌خواهند به شورای نگهبان حمله کنند به ایشان هجمه می‌شود و در حالی که شورای نگهبان متشکل از ۱۲ نفر است و تصمیم گیری در این نهاد جمعی است.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا طرح استفساریه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار درباره آزمون وکالت در شورای نگهبان بررسی شده است؟ گفت: این طرح چهارشنبه در مجلس تصویب شده و هنوز در شورای نگهبان  چیزی دریافت نکردیم. اجازه دهید بعد از اینکه به شورا آمد راجع به آن صحبت کنیم.

پیرو انتشار اخبار و تصاویری مبنی‌ بر سرگردانی و سانحه برای قایق حدود ۸۰ پناهجو در آب‌های نزدیک به یونان که از این تعداد حدود ۷۰ نفر ایرانی هستند، خبرنگار ایسنا اطلاع یافت که تمامی مهاجران به علاوه مهاجران ایرانی که در این قایق بودند نجات یافته و همگی سالم هستند.

همچنین فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر اینکه باید با باندهایی که از مهاجرین استفاده می‌کنند برخورد شود، ادامه داد: تاکید دولت بر این است که وضعیت ورود افغان‌ها به کشور سروسامان داده شود حتی قرار شده سازمان ملی برای ساماندهی مهاجران افغانی در کشور تشکیل شود.

تاکید رییس جمهور بر توجه به خواسته‌ها و مشکلات جامعه پزشکی توجه و استفاده از نظرات آنها در همایش ملی خدمت ماندگار از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

سید ابراهیم رییسی ضمن گرامیداشت یاد شهدای سلامت و مدافع حرم و تقدیر از کادر درمان و سلامت کشور، اظهار کرد: نباید به این حد از پیشرفت علمی قانع شد. البته جایگاه بسیار خوبی در منطقه داریم. بسیاری از شهرهای ما از جمله شیراز و اصفهان قطب سلامت هستند. کشورهای دنیا اعتراف دارند در پزشکی ایران حرف برتر را می زند. ۹۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل ساخته می شود. ما از صادرکنندگان دارو هستیم. دانشگاه های علوم پزشکی به این حد بسنده نکنند و دنبال ارتقای جایگاه علم پزشکی باشند. جامعه پزشکی ثابت کرده اصحاب ما می توانیم هستیم.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار