2 مرد شیاد با ترفند ازدواج موقت و صیغه یابی میلیاردر شدند / پلیس قم وارد عمل شد

رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار اینترنتی خبر داد.

2 مرد شیاد با ترفند ازدواج موقت و صیغه یابی میلیاردر شدند / پلیس قم وارد عمل شد

به گزارش زنهار رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار اینترنتی که با ترفند ازدواج موقت در برنامه دوست یابی ۱۰ میلیارد ریال از افراد کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

 سرهنگ علی موالی اظهارداشت: متهمان با جلب اعتماد افراد، از ۱۶ نفر، ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند که با تلاش‌های صورت گرفته دستگیر و در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

وی افزود: در موارد دیگر مجرمان اینترنتی با ترفند صیغه یابی و ازدواج موقت، با ارسال لینک فیشینگ برای پرداخت مبلغی ناچیز به عنوان حق آشنایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌نمایند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی نیافتند، زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی و یا کلاهبرداری از کاربران می‌شود.

سرهنگ موالی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار