تیبا؛ راز سرقت را فاش کرد/ موبایل قاپ موتورسوار بازداشت شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو سارق حرفه‌ای منزل و یک موبایل قاپ حرفه‌ای خبر داد.

تیبا؛ راز سرقت را فاش کرد/ موبایل قاپ موتورسوار بازداشت شد

به گزارش زنهار، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی با اشاره به دو پرونده مهم پلیس آگاهی تهران در روز گذشته گفت: در میانه مردادماه پرونده‌ای در کلانتری نامجو با محوریت دزدی از منزل با شکایت مالباخته تشکیل و پرونده برای پی‌جویی و کشف جرم به پایگاه سوم آگاهی تهران بزرگ سپرده شد. شاکی در تحقیقات به عمل آمده به ماموران گفته بود که در تاریخ ۱۵ مردادماه سارق یا سارقان پس از تخریب قفل در ورودی خانه وارد منزل وی شده و اموال ارزشمند از قبیل طلاجات و پول به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال دزدیده و متواری شده‌اند.

 

گودرزی تصریح کرد: ماموران دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه در محل وقوع جرم حاضر شدند و پس از بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند سرنخ‌های متعددی از دو سارق را به دست آورند. همچنین مشخص شد که راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری تیبا از منزل دزدی کرده‌اند.  

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: بهره‌گیری از شیوه‌های جدید و علمی کشف جرم سبب شناسایی هویت مالک خودرو که از سارقان حرفه‌ای بود، شد و با کشف مخفیگاه وی دستور دستگیری سارق و همراهش از مرجع قضایی دریافت شد و سرانجام پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس، ماموران مالک خودرو در مخفیگاهش دستگیر شد و در تحقیقات انجام شده به جرم خود با همکاری همدستش اعتراف کرد.

 

گودرزی گفت: با اعتراف صریح متهم به جرم خود پرونده به مقام قضایی ارجاع داده شد. همچنین دستگیری دزد متواری و کشف اموال مسروقه در دستورکار قرار دارد.

 

موبایل قاپ تکرو دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اظهارکرد: بیست و هشتم آذرماه سال گذشته زنی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه و گفت که در محدوده خیابان خیابان وحدت اسلامی در حال تردد بوده که یک موتورسوار با موتورسیکلت سبزرنگ با مسدود کردن مسیر تردد وی تلفن همراهش را دزدیده است.

 

وی ادامه داد: بررسی‌های کارآگاهان نشان دهنده این بود که دزد مجرم حرفه‌ای بوده است. در ادامه با عملیاتی ضربتی سارق در مخفیگاهش دقیقاً با البسه‌ای که حین سرقت بر تن داشت دستگیر شد و در پی‌جویی‌های اولیه به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه بررسی‌های پلیس این موبایل قاپ تکرو به ارتکاب ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و با شناسایی مالباختگان متهم با ۱۰ به مقام قضایی ارجاع داده شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار