ویتامین d علائم افسردگی را کاهش می دهد

محققان دریافتند که مکمل ویتامین D معادل یا بیش از ۲۰۰۰ واحد (IU) در روز ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اگرچه آن‌ها خاطرنشان کردند که نتایج آنها، قطعیت بسیار پایینی دارد.

 ویتامین d علائم افسردگی را کاهش می دهد

به گزارش زنهار، یک مطالعه جدید به بررسی اثرات مکمل ویتامین D بر افسردگی پرداخته است.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان دریافتند که مکمل های ویتامین D اثر کوچک تا متوسطی بر علائم افسردگی در بزرگسالان دارند.

یافته ها نشان می دهد که تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات ترکیب ویتامین D با درمان های استاندارد افسردگی مورد نیاز است.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۵ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان مبتلا به افسردگی هستند.

در حالی که هیچ درمان در دسترسی برای افسردگی وجود ندارد، علائم اغلب از طریق درمان هایی از جمله روان درمانی و تجویز دارو های ضد افسردگی قابل کنترل هستند.

تحقیقات قبلی روابط بین ویتامین D، التهاب و افسردگی را بررسی کرده است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ سطوح پایین ویتامین D را با افسردگی مرتبط دانست. مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۱ نشان داد که سطوح ویتامین D ممکن است به تنظیم التهاب که با افسردگی مرتبط است کمک کند.

اما یک مطالعه جدید به طور سیستماتیک اثربخشی مکمل های ویتامین D را در کاهش علائم افسردگی در مقایسه با دارونما مورد بررسی قرار داده است.

محققان دریافتند که مکمل ویتامین D معادل یا بیش از ۲۰۰۰ واحد (IU) در روز ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اگرچه آن ها خاطرنشان کردند که نتایج آنها، قطعیت بسیار پایینی دارد.

در این مطالعه، میزان ویتامین D مربوط به ۵۳،۲۳۵ شرکت کننده بررسی شد.

به طور کلی، محققان دریافتند که مکمل ویتامین D تأثیر کوچک تا متوسطی بر علائم افسردگی دارد.

محققان خاطرنشان کردند که مکمل ویتامین D به طور کلی تأثیر مثبتی بر ۱۱۱۶ فرد مبتلا به اختلال افسردگی حاد که به عنوان افسردگی بالینی نیز شناخته می شود، داشت.

محققان همچنین دریافتند بیمارانی که از دارو های ضد افسردگی در کنار مکمل های ویتامین D استفاده می کردند، اثرات مثبت کوچک، اما از نظر آماری معنی داری را تجربه کردند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار