اطلاعیه مهم سازمان تنظیم مقررات درباره قطعی اینترنت

روز گذشته ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ شبکه اینترنت همراه و ثابت با اختلال و قطعی همراه شد. سازمان تنظیم مقررات ضمن عذرخواهی از مشترکین درباره علت قطعی اینترنت توضیح داد.

 اطلاعیه مهم سازمان تنظیم مقررات درباره  قطعی اینترنت

به گزارش زنهار، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: پس از بروز اختلال در اینترنت، ضمن بازدید میدانی و گردآوری اطلاعات مربوطه، اقدامات ضروری برای آسیب‌شناسی موضوع و اعمال مقررات در دستور کار قرار گرفته است و تلاش برای پیشگیری از بروز مشکلات مشابه را از اپراتورهای ارتباطی پیگیری خواهد کرد.

روز گذشته از حدود ساعت ۱۳، اختلال در اینترنت و تماس تلفنی آغاز شد. پس از دقایقی، شرکت مخابرات اعلام کرد بروز این اختلال به دلیل آتش‌سوزی در حوضچه مخابرات منطقه ۸ تهران است. پس از آن اقدامات لازم برای رفع اختلالات آغاز شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور و ناظر اپراتورها، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از بعدازظهر دوشنبه ۱۰مردادماه و در پی آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های فیبرنوری مخابرات استان تهران در اثر اتصال کابل‌های برق عبوری از کنار این حوضچه، ارتباطات بخش ثابت شرکت مخابرات ایران در برخی از نقاط کشور و همچنین ارتباطات شرکت ایرانسل در بخش‌هایی از استان تهران دچار اختلال شد.

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران علت دقیق آتش سوزی از سوی این شرکت در حال بررسی است و از ساعات اولیه بروز مشکل و جهت کاهش آثار اختلال در ارتباطات، تا حد امکان مسیرهای ارتباطی جایگزین برقرار شده و با تعویض تمامی کابل‌های آسیب دیده به تدریج مابقی این اختلالات برطرف خواهد شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن عذرخواهی از مشترکین بابت مشکلات پیش آمده، به اطلاع می‌رساند از زمان ایجاد این مشکل، ضمن بازدید میدانی و گردآوری اطلاعات، اقدامات ضروری جهت آسیب‌شناسی موضوع و اعمال مقررات مربوطه در دستورکار قرار گرفته است و اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات مشابه را از اپراتورهای ارتباطی پیگیری خواهد کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار