اصفهانی ها امروز منتظر سامانه بارشی مونسون و سیل باشند!

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی مونسونی برای فردا دوشنبه در غرب و نیمه جنوبی این استان هشدار داد.

 اصفهانی ها امروز منتظر  سامانه بارشی مونسون و سیل باشند!

به گزارش زنهار،  حجت الله علی عسگریان با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی استان نسبت به فعالیت سامانه بارشی تابستانه موسوم به مونسون طی روز دوشنبه، اظهار داشت: بارش‌های رگباری موقتی و رعد و برق فردا با شدت کمتر و ضعیف‌تر نسبت به روزهای اخیر، در غرب و نیمه جنوبی استان و نواحی همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه و وقوع سیلاب طی روز دوشنبه در مناطق یاد شده وجود دارد.

علی عسگریان به بارش‌های شبانه روز گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از فریدونشهر با ۲۲ میلیمتر، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان هست میلیمتر، مبارکه و زرین شهر چهار میلیمتر، شهر اصفهان و سمیرم یک میلیمتر و نجف آباد هشت دهم میلیمتر بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ساعات پیش رو تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: کاشان با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

هشدار سطح زرد هواشناسی در شرایطی صادر می‌شود که احتمال بروز خسارت یا خسارت نقطه‌ای بر اثر حوادث جوی وجود دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار