این مرد ۴۱ سال خودش را به عنوان پسر یک خانواده جا زد +عکس

یک مرد جوان، ۴۱ سال با هویت جعلی خودش را فرزند خانواده‌ای ثروتمند جا زد و از این رو اقدام به جعل گواهی فوت خود با هویت قبلی کرد.

این مرد ۴۱ سال خودش را به عنوان پسر یک خانواده جا زد +عکس

به گزارش زنهار؛  مردی به نام دایاناند گوسین، وانمود کرد که پسر گمشده یک خانواده ثروتمند است و ۴۱ سال با آن‌ها زندگی کرد. دادگاهی در هند مردی را که برای ۴۱ سال وانمود کرده بود پسر یک زمیندار ثروتمند است، راهی زندان کرد. دادگاه این مرد را مقصر شناخته و حکم چند سال زندان برای او صادر کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در سال ۱۹۷۷ در ایالت بیهار در شرق هند یک پسر نوجوان در راه مدرسه به خانه ناپدید شد.کانهیا سینگ، که تنها پسر یک زمیندار ثروتمند بود، پس از شرکت در دومین روز امتحانات به خانه باز نگشت و خانواده‌اش گم شدن او را به پلیس اطلاع دادند.

مردی که ۴۱ سال خودش را به عنوان پسر یک خانواده جا زد + عکس

 

پس از جست‌وجوهای بسیار، تلاش برای پیدا کردن کانهیا بی‌نتیجه ماند و پدر سالمندش که دچار افسردگی شده بود برای یافتن پسرش به جادوگران متوسل شد. یک جادوگر دهکده به او گفت که پسرش زنده است و به زودی پیدا خواهد شد.

در سپتامبر ۱۹۸۱ یک مرد بیست و چند ساله وارد دهکده‌ای شد که تنها ۱۵ کیلومتر با محل زندگی کانهیا فاصله داشت. او می‌گفت، با آواز خواندن و گدایی امرار معاش می‌کند و به مردم محلی آنجا گفته بود که پسر یک شخص مهم در مورگاوان (همان روستایی که کانهیا در آنجا زندگی می‌کرد) است.

گفته می‌شود وقتی شایعات مربوط به بازگشت پسر گمشده، به گوش کاموشوار سینگ زمیندار ثروتمند رسید، او برای دیدن پسرش به روستای مورگاوان رفت. برخی از همسایگان کاموشوار سینگ به سینگ گفتند که این مرد پسرش است و سینگ او را با خود به خانه برد. بنا به گفته پلیس کاموشوار سینگ به همراهان خود گفته بود که چشم‌هایش واضح نمی‌بیند و توان تشخیص پسرش را ندارد، از این رو اگر این مرد پسرش است، او را نگه خواهد داشت.

مردی که ۴۱ سال خودش را به عنوان پسر یک خانواده جا زد + عکس

چهار روز بعد خبر پیدا شدن کانهیا به گوش رامساخی دوی، همسر سینگ رسید و او با عجله به روستایشان بازگشت، ولی پس از رسیدن متوجه شد که این مرد، پسرش نیست. رامساخی دوی کفته بود که پسرش یک علامت بریدگی در سمت چپ سرش داشت، ولی این مرد این علامت را ندارد. با توجه به گفته‌های رامساخی دوی، سینگ همچنان تاکید داشت که این مرد، پسرش است.

چند روز بعد، رامساخی دوی پرونده جعل هویت این مرد را به جریان انداخت. در نتیجه او دستگیر و برای یک ماه زندانی شد، ولی بعد با پرداخت وثیقه آزاد شد. اما آنچه که در طول چهار دهه بعد روی داد، یک داستان هولناک فریبکاری است که آن مرد تظاهر کرده بود پسر گمشده سینگ است و با فریبکاری خود را وارد خانه آن کرده بود.

مردی که ۴۱ سال خودش را به عنوان پسر یک خانواده جا زد + عکس

دایاناند گوسین، این مرد فریبکار از دادن نمونه دی اِن اِی برای تطابق با دی اِن آیِ دختر آقای سینگ سر باز زد و در اقدامی که موجب حیرت دادگاه شد، هویت اصلی خود را از بین برد و گواهی مرگ خود را جعل کرد. بر اساس این گواهی، گفته می‌شود گوسین در سال ۱۹۸۲ درگذشته است.

داستان این هویت ساختگی، نشانه بی کفایتی مقامات و روند بسیار کند دادگستری هند برای رسیدگی به پرونده‌ها است. قاضیی که این مرد را در ارتباط با جعل هویت، تقلب و توطئه مقصر شناخته است، او را به هفت سال زندان محکوم کرده و می‌گوید: اسم واقعی او دایاناند گاسین و اهل روستایی واقع در منطقه جامویی است. همچنین بیشتر اطلاعات درباره زندگی گذشته او یعنی قبل از وقتی که وارد خانه سینگ شده مبهم و در مدارک رسمی، تاریخ تولد او متفاوت است.

در طی کش مکش‌های بسیار، رسیدگی به این پرونده برای چهار دهه و با شرکت دست کم ۶ قاضی ادامه پیدا کرد. از این رو جلسات دادگاه به مدت ۴۴ روز بدون وقفه برگزار می‌شد که در نتیجه منچر به صادر شدن حکم دادگاه شد. قاضی میشرا، گاسین را مقصر دانست و او را به هفت سال حبس محکوم کرد.

دادگاه هر هفت شاهدی را که از گاسین دفاع می‌کردند غیرقابل اعتماد دانست. ماجرای این پرونده در دادگاه هنگامی به هیجان انگیزترین نقطه رسید که وکلای مدافع گواهی فوتی را ارائه دادند که نشان می‌داد دیاناند گاسین در ژانویه ۱۹۸۲ درگذشته بود. ولی این مدرک خالی از شک و شبهه نبود، زیرا تاریخ صدور آن مه ۲۰۱۴ بود در حالی که در آن نوشته شده بود که گاسین در ژانویه ۱۹۸۲ فوت کرده است.

چیتارانجان کومار، افسر پلیس می‌گوید او تمام مدارک محلی را بررسی کرده و هیچ مدرکی در باره مرگ گاسین به دست نیاورده است. مقامات محلی به او گفته بودند که گواهی مرگ به طور قطع جعلی بوده است. همچنین آقای کومار خاطر نشان کرد، جعل مدارک در هند کار بسیار آسانی است.

همچنین مهمترین مدرک علیه گاسین سر باز کردن از انجام آزمایش نمونه دی اِن اِی بود که دادگاه اولین بار در سال ۲۰۱۴ درخواست آن را کرده بود. از این رو قاضی دادگاه اعلام کرد که اکنون به هیچ مدرک تازه‌ای احتیاج نیست. زیرا متهم می‌داند که تست دی اِن اِی ارائه داده‌اش جعلی بوده و دروغ بودن ادعایش را فاش می‌کند

مردی که ۴۱ سال خودش را به عنوان پسر یک خانواده جا زد + عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه شما
پربازدیدترین اخبار