بعد از خواندن این مطلب دیگر لب به مایونز نمی‌زنید

آیا مصرف سس مایونز برای بدن ضرر دارد؟

بعد از خواندن این مطلب دیگر لب به مایونز نمی‌زنید

به گزارش زنهار؛ عوارض سس مایونز : به تجربه ثابت شده است که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت و جوش صورت نمی‌شود. استفاده از سس مایونز موجب بروز ناراحتی‌های کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو، گرفتگی عروق می‌گردد.

سس مایونز دارای مقدار زیادی کلسترول و انواع چربی های دیگه است که در واقع بسیار مساعد برای رشد باکتریه. از اونجایی که سرعت رشد میکروب توی سس مایونز خیلی زیاده، این ماده حاوی مواد نگهدارنده مثل سربات پتاسیم و بنزوات سدیمه که سرطانزا هستن.تحقیقات ثابت کرده هیچ خوراکی ای به اندازه سس مایونز باعث صدمه به پوست صورت و جوش صورت نمی شه، به علاوه استفاده طولانی مدت از سس مایونز باعث بروز   سنگ های صفراوی، ناراحتی های کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو، گرفتگی عروق و… می شود.

 

1. ابتلا به آلزایمر با مصرف زیاد سس مایونز

تحقیقات نشون داده، سس مایونز چون هنگام تولید در درجه حرارت زیادی قرار می گیره به همین دلیل چربی های اون مستقیما توی دیواره های قلبی عروقی قلب و مغز رسوب می کنن و خطر سکته قلبی و مغزی   رو افزایش می دن؛ همچنین توی روند تهیه سس مایونز ماده ای به نام پراکسید استفاده می شه که این ماده توی کاهش قدرت یادگیری و فراموشی تاثیر خیلی زیادی داره و در بین سالمندان باعث ایجاد آلزایمر می شه.

2. اسید های چرب از مضرات سس مایونز است

از میان سس‌ها، نوع چربی‌ای که مخصوصا در سس مایونز وجود دارد، مقدار قابل‌توجهی اسیدچرب اشباع قرار گرفته. هرچند که ممکن است مقداری از آنها توسط چربی های گیاهی جایگزین شده باشد. از بین چربی‌ها، چربی‌های اشباع مضر‌ترین هستند و سس‌هایی که حاوی این نوع چربی باشند از بد‌ترین سس‌ها هستند.

 

3. رشد میکروب در سس مایونز

رشد میکروب در سس مایونز بسیار بالاست از این رو این ماده حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم وبنزوات سدیم) است که سرطان‌زا هستند. به تجربه ثابت شده است که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت و جوش صورت نمی‌شود.

ترکیبات سس مایونز چرا برای زنان باردار خطرناک است؟

مایونز یکی از سس های بسیار شایع است که اساسا از تخم مرغ ساخته می شود. دستور های بدون تخم مرغ نیز موجود است. زنان باردار در طول دوره بارداری به شدت در خطر ابتلا به عفونت ها هستند. شایع ترین نسخه های مایونز حاوی تخم مرغ خام یا نیمه پخته هستند.این نسخه از سس به شدت در معرض باکتری های خطرناکی مثل سالمونلا قرار می گیرید. سالامونلا می تواند داخل و خارج تخم مرغ زندگی کند، و توسط چشم های غیر مسلح قابل مشاهده نیست.

 

 

سس مایونز اشتباه است !

البته اصطلاح سس مایونز اشتباه است و درست آن سس سفید است. در ایران آنرا با برندی می شناسند که وارد ایران شده دقیقا همان اشتباهی که مدتها در مورد مایع ظرفشویی و ریکا میشد.

4. باعث جوش و آکنه پوستی می شود

افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند باید همیشه از چربی های مضر دوری کنند. سس مایونز باعث تجمع چربی غیر مفید در پوست می شود، منافذ پوست را میبندد و عامل جوش زدن آکنه است.

 

5. سس مایونز باعث ایجاد مشکلات شدید قلب می شود

زندگی ماشینی امروز غذاهای فست فودی را به ارمغان آورده و لازمه غذاهای فست فودی هم استفاده از سس های چرب و مضر مثل مایونز است. مصرف مداوم و زیاد سس مایونز باعث بسته شدن رگهای خونی و افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی می شود.

سس

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار