تهران به حالت آماده‌باش درآمد

شهرداری منطقه ۵ ضمن هشدار به شهروندان برای احتمال وقوع سیلاب، از آمادگی برای مقابله با این اتفاق خبر داد.

تهران به حالت آماده‌باش درآمد

به گزارش زنهار، مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر مهیا بودن شرایط برای وقوع بارش‌های رگباری بطور لحظه‌ای شدید اذعان داشت: این اتفاق به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و نیز وزش باد شدید و خیلی شدید (خیزش گردوخاک در نواحی غربی و نیمه جنوبی استان)، احتمال وقوع رعدوبرق و تگرگ در مناطق مستعد (به‌ویژه ارتفاعات) طی بازه پنجشنبه لغایت شنبه هفته آینده (به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر، عصر و شب) را شاهد هستیم.

وی افزود: در منطقه ۵ رود دره، کانال و مسیل‌هایی از جمله روددره فرحزاد، کانال شهید باکری، کانال میان رود، رود کن، دره زر نو و... واقع شده اند که با توجه به لزوم آمادگی منطقه در خصوص سیلاب‌های احتمالی، لایروبی را از حدود ۱۰ روز پیش شروع کردیم. همچنین از نواحی نیز خواستیم نهر‌های کوچک مقیاس هم بازدید شود و در صورت لزوم با تجهیزات مکانیزه و ماشین آلات سنگین لایروبی و نهر شویی صورت بگیرد تا شهروندان عزیز دچار مشکل نشوند.

در همین رابطه روابط عمومی منطقه ۵ نسبت به وقوع سیلاب به شهروندان هشدار داد و از مردم خواست از استقرار در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز تردد از بستر دره‌ها جدا خودداری و از هرگونه استقرار جلوگیری بعمل آید.

از سفر به ارتفاعات اجتناب شود. با توجه به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا بویژه در نواحی غربی، مرکزی و نیمه جنوبی استان بدلیل وزش باد شدید و خیلی شدید (طی بازه چهارشنبه لغایت پنجشنبه) از تردد‌های غیرضروری خودداری شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار