خبر خوب برای بیماران SMA

در حاشیه سمینار دو روزه کشوری با موضوع "استراتژی‌های جدید درمانی بیماران مبتلا به آتروفی نخاعی عضلانی (SMA)" روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان با دکتر شهریار نفیسی متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب بیمارستان شریعتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به گفتگو نشست.

خبر خوب برای بیماران SMA

به گزارش زنهار؛ دکتر نفیسی گفت: این سمینار با این هدف انجام شده که همکاران شاغل در مرکز استان‌ها که با بیماران SMA در ارتباط هستند بتوانند برای راه‌اندازی کلینیک‌های SMA و مراقبت‌های بهتر بیماران و آشنایی با داروهای جدیدی که ساخته شده به یک جمع‌بندی و همفکری برسند و در واقع بتوانند خدمت بهتری به بیماران بدهند.

وی افزود: برنامه بسیار خوب پیش رفت و مقدمات بطور کامل گفته شد. همچنین علائم کلینیکی-ژنتیک مطرح شد. سخنرانی خوبی داشتیم از پروفسور لئورنت سرویاس فوق تخصص بیماری‌های عصبی و عضلانی کودکان از دانشگاه آکسفورد که مطالب خود را بصورت مجازی در مورد تجربه درمان بیماران SMA و داروی ریسدیپلام مطرح کرد.  مجموعاً مطالبی که برای همکاران نورولوژیست بالغین و اطفال ضروری و لازم است در این دو روز جمع‌بندی شد.

وی در مورد بیماری چنین توضیح داد: بیماری SMA معضلی است برای تمام دنیا که بیماری است کشنده و ناتوان کننده. بخصوص در کشور ما که ازدواج‌های فامیلی مرسوم است موارد بروز این بیماری بیش از کشورهای دیگر است.

بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر نفیسی ادامه داد: این بیماری ژنتیکی قابل درمان شده و برای آن داروهایی ساخته شده که می‌تواند روند این بیماری را تغییر دهد و این یک پیشرفت مهم و اساسی است که امیدوارم بیماران ما هم بتوانند از پیشرفتهای جدید که در درمان بیماری SMA اتفاق افتاده استفاده کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار