زاکانی بالاخره به خرابی پله برقی‌های تهران واکنش نشان داد

شهردار تهران گفت: ۴۳ الی ۴۴ درصد پله‌های برقی‌های کلانشهر تهران ناایمن بودند که ما بخش ناایمن و خراب را در دستور بازسازی و نوسازی قرار دادیم و در حال حاضر هم اکثر این پل‌ها درست شده‌اند و مابقی هم تا چند وقت دیگر درست خواهند شد.

زاکانی بالاخره به خرابی پله برقی‌های تهران واکنش نشان داد

به گزارش زنهار؛ علیرضا زاکانی درباره اقدامات شهرداری در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده در سطح شهر تهران گفت: از سوی آتش‌نشانی یک تحقیقی صورت گرفت که در این تحقیق مشخص شد بالغ بر ۳ هزار ساختمان وجود دارد که ۱۰ درصد از این ساختمان‌ها دارای یک ویژگی خاص هستند. 

شهردار تهران تاکید کرد: در آن ساختمان‌هایی که ناظر خود شهرداری است ما خودمان درباره‌اش اقدام می‌کنیم و در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌هایی که ناظرانش دیگران هستند، روند ایمن‌سازی را پیگیری می‌کنیم که ان‌شاالله ایمن‌سازی به زودی اتفاق بیفتد. 

وی در خصوص اینکه چه نهادها و سازمان‌هایی به غیر از شهرداری در این امر دخیل هستند؛ زیرا زمانی که صحبت از ایمن‌سازی ساحتمان‌ها و مواردی این چنین به میان می‌آید اولین سازمان متولی را شهرداری معرفی می‌کنند، بیان کرد: ایمن‌سازی ساختمان‌ها موضوعی است که یک طرف و پایه‌اش شهرداری است و تمام این موضوع به این سازمان بازنمی‌گردد و هر دستگاهی هم در واقع ناظر به مجموعه خودش مسئولیت دارد. 

زاکانی خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این بسیاری از مجموعه‌ها هم وجود دارند که دستگاه‌های دولتی و یا متعلق به نهاد خاصی نیستند و ساختمان متعلق به شخص حقیقی است و ما از طریق خود صاحب ملک برای ایمن‌سازی اقدام می‌کنیم. 

شهردار تهران درباره اعتراض شهروندان کلان‌شهر تهران در خصوص خرابی پله‌های برقی بسیاری از پل‌های عابر پیاده و مترو گفت: امروز دیگر این امر وجود ندارد، این خرابی‌ها از قبل بوده است و بالغ بر ۹۰ درصد این پل‌ها درست شده‌اند. 

وی ادامه داد: نزدیک به ۵۰ درصد از پل‌ها خراب بودند که تحویل ما داده شد، ۴۳ الی ۴۴ درصد دیگر از پل‌ها هم ناایمن بودند که ما بخش ناایمن و خراب را در دستور بازسازی و نوسازی قرار دادیم و در حال حاضر هم اکثر این پل‌ها درست شده‌اند و مابقی هم تا چند وقت دیگر درست خواهند شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار