تداوم گرمای هوا در کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم گرمای هوا در کشور

به گزارش زنهار؛ کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز از ساعات بعد از ظهر تا روز سه‌شنبه برای جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که به ویژه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این بارش‌ها در این مناطق شدت بیشتری دارد و سبب جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و برخورد صاعقه می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه به سبب وزش باد شدید لحظه‌ای که در این مناطق رخ می‌دهد و بارش‌ها را به همراه دارد، شاهد خیزش گرد و خاک موقتی و کاهش شعاع دید در این مناطق هستیم، ادامه داد: این بارش‌ها امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ می‌دهد. 

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در شمال شرق و شرق کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سمنان و شرق تهران انتظار وزش باد به نسبت شدید را داریم، افزود: این شرایط برخی اوقات خیزش گرد و خاک را به همراه دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه به سبب تشکیل توده گرد و خاک در کشور عراق، استان‌های مرزی کشور ایران در غرب و جنوب غرب کشور نیز درگیر این پدیده می‌شونند، اظهار کرد: این امر سبب کاهش کیفیت هوا و کیفیت دید در مناطق مذکور می‌شود.

وی شرایط جوی در سایر مناطق کشور را آرام و پایدار اعلام کرد و توضیح داد: گرمای هوا در کشور تداوم دارد و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر روز چهارشنبه و روز پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و در شرق دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان تا روز پنجشنبه این شرایط سبب افزایش ارتفاع موج می‌شود که در مناطق ساحلی بین یک تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل به ۲.۵ متر می‌رسد و خساراتی را به همراه دارد و ممکن است سبب غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی شود. 

رفیعی ضمن بیان اینکه از روز سه‌شنبه در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش بادهای ۱۲۰ روزه همچنان تقویت می‌شود، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران صاف همراه با وزش باد است و فردا نیز این شرایط ادامه‌دارد. بیشینه دما امروز پایتخت به ۳۸ درجه و کمینه دما فردا به ۲۶ درجه می‌رسد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار