پخش فیلم ناجور از صداوسیما در روز عرفه جنجال آفرید!

روز شنبه ۱۸ تیر و در برنامه‌ای با عنوان «سینما هویت»، اولین فیلم از سری فیلم‌های «مردعنکبوتی» پخش شد.

پخش فیلم ناجور از صداوسیما در روز عرفه جنجال آفرید!

به گزارش زنهار، روزنامه کیهان نوشت: روز شنبه ۱۸ تیر و در برنامه‌ای با عنوان «سینما هویت»، اولین فیلم از سری فیلم‌های «مردعنکبوتی» پخش شد.

البته تا این‌جا، اشکال کار فقط پخش فیلمی از سری آثار سوپرقهرمانی ‌هالیوود آن هم در روز مقدس عرفه است که برای قهرمان نشان دادن شخصیت‌های جعلی آمریکایی با رویکرد شرک‌آمیز و ضدتوحیدی تولید شده و توسط طراحان یهودی/صهیونیست مانند استنلی مارتین لیبر (استن لی) و جیکوب کرتزبرگ (جک کربی) به‌وجود آمده‌اند.

اما اشکال بزرگ‌تر آنجا بود که پس از پخش فیلم، مجری برنامه به همراه مهمان به نقد و بررسی(!) فیلم پرداخته و آنچنان تعریف و تمجیدهای غلوآمیز از فیلم کردند که شاید حتی طراحان و تولیدکنندگان آن نیز چنین تبلیغاتی برای این فیلم‌ها به عقل‌شان نمی‌رسید و بعضا مانند رئیس‌اولین کمپانی سازنده مردعنکبوتی، حتی آن را مورد انتقاد قرار دادند! علاوه‌بر اینکه فیلمسازان معروفی همچون مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فورد کوپولا و... بارها از این‌گونه فیلم‌ها انتقاد کرده و آنها را مایه نابودی اصل سینما خوانده‌اند!

ولی در برنامه «سینما هویت،» فیلم «مردعنکبوتی»، بارها و بارها جذاب و به لحاظ کارگردانی و سینما درخشان خوانده شد و هیچ‌گونه نقدی ولو نسبت به محتوای آن از منظر باورها و اعتقادات و ارزش‌ها ایرانی/ اسلامی و یا حتی به لحاظ انسانی و بشری نیز صورت نگرفت! و در واقع با بودجه دولتی و از کیسه بیت‌المال از یک اثر صهیونیستی/ آمریکایی بیشترین تجلیل‌ها به عمل آمد! و وعده داده شد که بقیه قسمت‌های آن نیز به زودی از این شبکه به نمایش درآید!

انتظار می‌رفت در دوره تغییر و تحول صداوسیما، لااقل در مورد این‌گونه شلختگی‌های فرهنگی، تجدیدنظری به عمل آید و اگر از فیلمی نکات مثبت گفته می‌شود، حداقل نقاط منفی‌اش هم ذکر شود.

آیا این همان دنباله مسیری نیست که همه برداشتش از مهندسی فرهنگی، ارائه پدیده‌های ضد فرهنگی بر سفره خودی بود تا مخاطبان سر سفره دیگران نروند؟! آیا این ادامه همان ولنگاری فرهنگی نیست که برای جذب دیگران، همه اصول خود را زیر پا له می‌کرد و به ساز همان دیگران می‌رقصید؟!

راستی عنوان «سینمای هویت» چه تناسبی با تجلیل از مردعنکبوتی داشت؟ آیا این فیلم‌ها جزو هویت ما به شمار می‌آیند یا هویت و ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ما از مردعنکبوتی و امثال آن گرفته شده است؟

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار