چرا سارقان بانک ملی ممنوع‌الخروج نیستند؟

مسعود ستایشی درباره اینکه چرا متهمان بانک ملی ممنوع الخروج نشدند، اظهار داشت: ممنوع الخروجی موضوع قانون آیین دادرسی کیفری است و تشخیص آن با قاضی است و اینکه تشخیص درست بوده است در موارد مسایل انتظامی است و رسیدگی می‌شود و به محض مشخص شدن مسایل را مطرح می‌کنم.

چرا سارقان بانک ملی ممنوع‌الخروج نیستند؟

به گزارش زنهار، سخنگوی قوه قضائیه درباره استرداد متهمان پرونده سرقت بانک ملی و اینکه این متهمان چطور از کشور خارج شدند گفت: دو نفر از متهمان بانک ملی سال گذشته به بانکی در شهرستان قائمشهر دستبرد می‌زنند به وسیله نیرو‌های فراجا شناسایی و دستگیر می‌شوند.

 مسعود ستایشی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: به موجب مقررات براساس رسیدگی در دادسرا برای این متهمان قرار تامین قانونی بازداشت موقت و وثیقه صادر می‌شود که پس از بازداشت این افراد و براساس شرایطی که ایجاد می‌شود، براساس قانون جاری پرونده قرار به وثیقه تبدیل می‌شود و تا تودیع وثیقه آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: این فرایند به این شکل صورت گرفته است، اما ریاست قوه قضاییه به این موضوع بسنده نکرده و بخاطر اینکه شائبه و ابهامی در فرایند نباشد دستور دادند از طریق مراجع انتظامی این موضوع بررسی شود و اگر به موردی رسیدند که دال بر تخلف انتظامی بود باید مرجع انتظامی تشخیص دهد و گزارش دهند و به صورت قانونی و کامل مطابق قانون رسیدگی شود.

وی درباره اینکه چرا این افراد ممنوع الخروج نشدند، اظهار داشت: ممنوع الخروجی موضوع قانون آیین دادرسی کیفری است و تشخیص آن با قاضی است و اینکه تشخیص درست بوده است در موارد مسایل انتظامی است و رسیدگی می‌شود و به محض مشخص شدن مسایل را مطرح می‌کنم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار