حرکت عجیب گشت ارشاد در ادارات مشهد!/ عکس

همزمان با انتشار خبر راه‌اندازی گشت ارشاد نامحسوس در مشهد، انتشار تصویری از بنر مقابله با بدحجابی در ورودی یکی از ادارات مشهد در فضای مجازی بازتاب فراوانی داشته است.

حرکت عجیب گشت ارشاد در ادارات مشهد!/ عکس

به گزارش زنهار، بر اساس آنچه در متن قرارگاه ۲۱ تیر ذکر شده، مفاهیم عفاف به عفاف در نگاه، عفاف در گفتار، عفاف در حرکات و سکنات، عفاف در معاشرت، عفاف در پاکدامنی و عفاف در پوشش تقسیم‌بندی می‌شود و حجاب هم برای خانم‌ها شامل ویژگی‌هایی در چادر و مقنعه، مانتو، شلوار، جوراب، کفش و رنگ لباس است.

 آقایان هم نباید از کروات، پاپیون و سایر نمادهای غربی، تی‌شرت، پیراهن تنگ و کوتاه، لباس‌های بدن‌نما و وصله‌دار، طلا و زیورآلات، شلوارهای زاپ‌دار و... نباید استفاده کنند.

این طرح همچنین برخی ویژگی‌های مشترک هم برای زنان و مردان برشمرده است؛ عدم استفاده از عکس‌های غیرمجاز و بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به‌ عنوان عکس پروفایل، خودداری از به کارگیری بانوان در پست و محل‌های سازمانی ویژه آقایان و برعکس، به کارگیری منشی و یا مسئول دفتر مرد برای مدیران مرد و زن برای مدیران زن و... از مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک است. همچنین در تبصره‌ای ذکر شده که به کارگیری منشی زن بدحجاب تخلف مضاعف محسوب می‌شود.

ایلنا در خبری نوشت که معاون دادستان مشهد با ارسال نامه‌ای به فرمانداری مشهد از فرماندار خواست که ارائه خدمات به افراد بدحجاب را در «اداره‌ها و بانک‌ها» ممنوع کنند.

آرش هاشمی، فعال رسانه در تویئتر خود تصویر زیر را منتشر کرده است:

photo_2022-07-04_13-28-37+(2)

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار