مردان هوسران در دام باند فساد و فحشا!

سرکرده‌های باند ترویج فساد و فحشا با لایوهای اینستاگرامی در عملیات پلیس فتای کشور دستگیر شدند.

 مردان هوسران در دام باند فساد و فحشا!

به گزارش زنهار، چندی قبل ماموران پلیس فتای کشور با رصد در شبکه‌های اجتماعی متوجه فعالیت یک شبکه سازمان‌یافته فساد و فحشا در کشور شدند. این شبکه در استان‌های مختلف و به‌صورت شبکه‌ای فعالیت داشتند و با نمایش لایو‌های مستهجن از مردان هوسران پول می‌گرفتند. شگرد اعضای این باند به این صورت بود که با شناسایی مردان هوسران در فضای مجازی، آن‌ها را به دام انداخته و به بهانه نمایش زنده رقص یا رفتار‌های مستهجن در شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها پول می‌گرفتند.

متهمان برای این‌که ردی از خود باقی نگذارند، از کارت‌های بانکی اجاره‌ای استفاده کرده و پول‌ها را به این حساب‌ها واریز می‌کردند. با تکمیل تحقیقات، چهار زن و مرد که از سرکرده‌های این شبکه‌ها بودند، با دستور قضایی دستگیر شدند.

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتای فراجا در این باره گفت: براساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی اعضا و سرشاخه‌های اصلی یک باند که به‌صورت سازمان‌یافته در استان‌های مختلف کشور اقدام به انتشار لایو‌های غیراخلاقی و نامتعارف با مصادیق ترویج بی‌بند و باری و پولشویی با استفاده از کارت‌های بانکی اجاره‌ای در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ و تلگرام می‌کردند، مورد شناسایی قرار گرفتند. اعضای این باند در استان‌های بوشهر، تهران بزرگ، آذربایجان‌غربی، زنجان و شیراز حضور داشته و اقدامات مجرمانه خود را در بستر فضای مجازی مرتکب می‌شدند که با دستور قضایی دستگیر شدند.

وی با بیان این‌که متهمان پس از دستگیری و توقیف تجهیزات الکترونیکی و مواجهه با ادله جرم به بزه خود اقرار کردند، از تحویل این افراد به مراجع قضایی خبر داد.

سردار مجید ادامه داد: تعدادی از کاربران و فعالان حرفه‌ای فضای مجازی که با رعایت نکردن قوانین و مقررات و بی‌توجهی به هنجار‌ها نسبت به تولید و انتشار محتوای غیر‌اخلاقی اقدام کرده‌اند نیز مورد احضار و توجیه و اخذ تعهد قرار گرفته‌اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار