گود برج میلاد خطرناک ترین گود پایتخت

گود برداری های غیر اصولی و گود های رهاشده در سطح شهر احتمال بروز ریزش ساختمان های مجاور را افزایش داده است‌ که مسئولان و شهرداری نگران گودهای رها شده سطح تهران به خصوص گود در مجاورت برج میلاد شده است.

گود برج میلاد خطرناک ترین گود پایتخت

به گزارش زنهار، طبق گزارش مدیریت در تهران ۲۷۵گود پرخطر وجود دارد که در این منطقه ۸۵گود شامل ۱۹گود پرخطر ،۲۹گودرهاشده و۴۶گود فعال است که گود های رهاشده در منطقه ۲۲به مدت ۶ماه تا۸سال است که رهاشده اند و بلاتکلیف هستندو بیشترین گودهای رها شده در منطقه یک و ۲۲ و بیشترین گودهای بسیار خطرناک در مناطق ۲و۴  تهران قرار دارند؛ که می‌توانند هر آن خسارتی جبران‌ناپذیر را رقم بزنند.

 

بیشترین گودبرداری در شمال تهران با عمق ۷۰ متر است.رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: ایمن سازی گود برج میلاد به شدت احساس نیاز می‌شود و این موضوع در حال پایش است.

 

مهدی عباسی گفت: گود برج میلاد یکی از خطرناک ترین گودهای پایتخت است زیرا سازه های حساسی در مجاورت با آن قرار دارد و شرایط نامناسبی را فراهم کرده است.

به گفته رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ایمن سازی گود برج میلاد به شدت احساس می شود و این موضوع در حال پایش است  همچنین در اخرین جلسه مقرر شد شهرداری برای پایدارسازی و ایمن سازی گود اقدام کند؛ گود برج میلاد از ناجا به شهرداری واگذار شده است.

مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی بارها نسبت به نا ایمن بودن این گود در مجاورت برج میلاد هشدار داده شده است . به تازگی نشستی در شورای شهر تهران درخصوص تعیین تکلیف این گود برگزار شده است.گزارشی نیز درخصوص ایمنی این گود و تاثیری که برسالن همایش های برج میلاد گذاشته تهیه شده است .

 در این گزارش آمده است که شواهد پایش و ثبت شده‌ای وجود دارد که نشان‌دهنده تغییر شکل، چرخش یا جابجایی دیواره‌های قائم گودبرداری پیرامون ساختمان همایش‌های برج میلاد است.

آثار تغییر شکل شامل ترک‌خوردگی و شکستگی در نماسازی‌ها، تابیدگی قاب پنجره‌ها، تغییر شکل جان‌پناه شیشه‌ای بالکن‌ها و شکستگی شیشه‌های پنجره‌ها، در سازه ساختمان "مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد" على الخصوص در محدوده درزهای انقطاع ساختمان وجود دارد؛ به‌طوری‌که گاهی اقدام به ترمیم سنگ‌های نما، قاب پنجره‌ها و شیشه‌های جان پناه بالکن‌ها و پنجره‌هاشده است

جهت ارزیابی وضعیت نیل‌ها و انکراژها و افزایش ضرائب اطمینان و میزان پایداری دیوارها، نسبت به رگلاژ و کشش مجدد تعدادی از آنها اقدام شده است. در این گزارش وضعیت گودبرداری و آثار ترک خوردگی و تغییر شکل‌های محتمل در دیواره گود و سازه ساختمان "مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد" هم بررسی شده است .

بررسی اسناد و مدارک نشان می‌دهد حداکثر عمق گود از کف ساختمان سالن همایش‌های برج میلاد، در شرق حدود ۲۰ متر و در شمال در مرحله اول گودبرداری حدود ۲۰ متر و در مرحله دوم تا بیش از ۴۲ متر می‌رسد.

گودبرداری مرحله دوم در گود شمالی سالن همایش‌ها که ظاهرا حاوی خاک ریزدانه سفت، اجرا نشده است. لیکن گودبرداری در گود شرقی که ظاهرا حاوی خاک درشت‌دانه است به عمق مورد نظر رسیده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار