خیزش گرد و خاک در تهران/ وزش باد شدید در این استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نقاط مختلف کشور خبر داد.

خیزش گرد و خاک در تهران/ وزش باد شدید در این استان‌ها

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۷ خرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقت همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد:چهارشنبه(۱۸ خرداد) برای استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی البرز و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۹ تا ۲۱ خرداد) برای شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. امروز در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و پدیده گردوخاک رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در برخی ساعات برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان و همچنین استان‌های مرکزی و قم نیز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

وی افزود: دریای خزر طی دو روز آینده و از اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ خرداد) کمی ابری تا نیمه‌ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۹ خرداد) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ خرداد ) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای  ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار