چه مجازاتی در انتظار واکسن نزن هاست؟

به گفته دبیر کمیته کشوری اپیدمیولوژی 30 تا 40 درصد گروه های پرخطر هنوز واکسن نزده اند که می تواند سرنوشت تلاش ها برای مهار کرونا را تغییر دهد

چه مجازاتی در انتظار واکسن نزن هاست؟

به گزارش زنهار، حتی اگر رئیس‌‌جمهور برزیل هم باشی، بدون کارت واکسن از برخی خدمات عمومی محروم خواهی شد؛ این بهترین مواجهه علمی و منطقی جهان با آن‌هایی است که اعتقادی به واکسن ندارند و در کشور ما هم کم‌کم این سخت‌گیری‌ها جدی‌تر خواهد شد.

شما اجازه ورود ندارید آقای بولسونارو!

دو روز قبل، انتشار تصویری از رئیس‌جمهور برزیل و همراهانش خبرساز شد. تصویری که آن‌ها را در حال خوردن پیتزا در جلوی یک پیتزافروشی نیویورک نشان می‌داد. ظاهر تصویر، قابی از یک دورهمی دوستانه بود اما باطن آن پیام مهمی داشت: «ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور برزیل که علاقه به تزریق واکسن کرونا نداشته، به دلیل واکسینه نبودن اجازه ورود به رستوران سازمان ملل را پیدا نکرد».

با افزایش میزان واکسن‌های کرونا در جهان، بسیاری از کشورها از مرحله تشویق مردم به تزریق واکسن عبور کرده و به مرحله مجازات مخالفان واکسیناسیون رسیده‌اند تا هرچه سریع‌تر به ایمنی‌جمعی برسند؛ هدفی که دستیابی به آن، اعمال محدودیت استفاده از خدمات اجتماعی برای واکسن‌نزن‌هاست تا آن‌ها هم لااقل برای تداوم زندگی اجتماعی خودشان هم که شده، راهی به جز تزریق واکسن نداشته باشند.

این روزها خبرهای زیادی از این نوع محدودیت‌های اعمال‌شده در کشورهای مختلف، حتی کشورهای آسیایی می‌شنویم. از جریمه نقدی در اندونزی گرفته، تا ممنوعیت ورود واکسینه‌نشده‌ها به فروشگاه‌های بزرگ در هند و ممانعت از ورود به ورزشگاه و سینما در امارات. البته برخی کشورها هم رفتارهای تندتری دارند، مثل فیلیپین که تهدید کرده است واکسن‌نزن‌ها را زندانی خواهد کرد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار