سرنوشت نوزاد رهاشده در سطل زباله مشخص شد

سرنوشت نوزاد رهاشده در سطل زباله مشخص شد.

سرنوشت نوزاد رهاشده در سطل زباله مشخص شد

به گزارش زنهار؛ معاون فرهنگی بهزیستی با اشاره به تماس‌های مکرر مردم و تقاضای فرزندخواندگی نوزاد رهاشده در سطل زباله، گفت: با حکم قضایی نوزاد رها شده به شیرخوارگاه منتقل می‌شود.

محمد نصیری، معاون فرهنگی سازمان بهزیستی افزود: در پی تماس‌های مردم با اورژانس در روز یکشنبه اول خرداد حدود ساعت ۱۹ مبنی بر مشاهده یک نوزاد در یک سطل زباله در خیابان محمدی تهران، عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و یک نوزاد پسر یک روزه را به بیمارستان امیر المومنین نازی آباد تحویل دادند.

ادامه داد: بازنشر تصاویر این نوزاد با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی و مردم روبرو شد.

نصیری در پاسخ به سوالی درباه آخرین وضعیت این نوزاد اظهارداشت: این نوزاد اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با هماهنگی دستگاه قضایی حکم انتقال کودک برای یکی از شیرخوارگاه‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: موضوع جالب این بود که این اتفاق ناشایست روی دیگری هم داشت و تقریبا همه تلفن‌های سازمان بهزیستی کشور و پایگاه‌های ارتباطی این سازمان، درخواست‌هایی مبنی بر فرزندخواندگی و کمک به این کودک را تقاضا کردند و از مردم عزیز کمال قدردانی را داریم.

معاون سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: فرایند حوزه حضانت فرزندخواندگی، قانونی و با حکم قضایی انجام می‌شود و کسانی که تقاضای فرزندخواندگی دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی کشور، درخواست خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۷ هزار پرونده متقاضی فرزندخواندگی که فرایند‌های قانونی را طی کرده‌اند، وجود دارد و سالانه حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد فرزندخواندگی داریم و به دلیل نبود و کمبود فرزند، متقاضیان زمان زیادی را معطل می‌شوند.

معاون سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که همکاران ما در سازمان بهزیستی کشور به خوبی فرایند‌های مراقبتی را انجام می‌دهند.

نصیری ابراز امیدواری کرد در چارچوب قانون و طبق موازین، فرایند فرزندخواندگی برای این نوزاد هم انجام شود و در مورد این اقدام، خبر خوش را اعلام خواهند کرد.

نوزاد رها شده در زباله‌ به عفونت‌ داخلی مبتلا شد.

 

تحویل نوزاد رها شده در نازی آباد به بهزیستی به دلیل عفونت‌های داخلی به تعویق افتاد و نوزاد همچنان در بیمارستان است.

به دلیل اینکه نوزاد رها شده در محله نازی آباد مدت زیادی در زباله‌های شهری (سطل زباله) بوده است، دچار عفونت‌های داخلی شده است.

بر اساس این خبر، کادر درمان بیمارستان امیرالمومنین با تلاش و دلسوزی در حال درمان نوزاد هستند اما با توجه به اینکه کودک به جهت طی مراحل و روند درمان قابل ترخیص نیست فعلاً تحویل او به بهزیستی به تعویق افتاده است.

سوم خردادماه خبری مبنی بر پیدا شدن این نوزاد در سطل زباله‌ای در محله نازی آباد منتشر شد.

افزایش تقاضا برای به فرزندخواندگی گرفتن نوزاد تازه پیدا شده در خیابان نازی آباد مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

 نوزاد تازه پیدا شده نازی آباد صاحب پیدا کرد معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی:از روز گذشته که خبر پیدا شدن این نوزاد در رسانه‌ها منتشر شد، متقاضیان زیادی برای تحویل این کودک به عنوان فرزندخوانده اعلام آمادگی کرده‌اند. بسیاری از افراد در تماس با سازمان بهزیستی و برخی دیگر با مراجعه به این سازمان اعلام کردند که قصد سرپرستی این نوزاد را دارند.

mit

 

نکته مهم آن است که بالغ بر ۱۷ هزار خانواده متقاضی برای امر فرزندخواندگی در صف نوبت سازمان بهزیستی هستند. اگر بنا باشد این کودک به خانواده‌ای به منظور فرزندخواندگی داده شود، اولویت با این قبیل افراد است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار