حقوق معلمان و کارمندان چقدر است؟

درباره وضعیت درآمدی کارمندان و معلمان هم آذر ماه سال گذشته ایلنا با استناد به اطلاعات سامانه ثبت حقوق و مزایا گزارشی درباره سطح دستمزد این افراد منتشر کرد.

حقوق  معلمان و کارمندان چقدر است؟

به گزارش زنهار، درباره وضعیت درآمدی کارمندان و معلمان هم آذر ماه سال گذشته ایلنا با استناد به اطلاعات سامانه ثبت حقوق و مزایا گزارشی درباره سطح دستمزد این افراد منتشر کرد.

بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور حداقل حقوق ماهانه کارمندان دولت از سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲۰۰ میلیون تومان در ماه می‌رسد! که البته طبق این گزارش تعداد کارمندان دولت که حقوق کلان می‌گیرند بسیار کم است و نسبت یک به ۶۰ دارد.

بر اساس این گزارش حقوق معلمان با سابقه کار بالای ۱۵ سال حداکثر به هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد و معلمان با سابقه کار زیاد وجود دارند که دریافتی ماهانه آنها حدود شش میلیون تومان است.

میانگین حقوق کارمندان قوه قضائیه هم حدود هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و میانگین حقوق کارمندان دستگاه‌های اجرائی حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قید شده است.

البته کارمندان مجلس و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بیشترین میانگین حقوق را دارند. بر اساس این گزارش میانگین حقوق کارمندان قوه مقننه حدود ۱۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و میانگین حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها حدود ۱۹ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار