کرونای ایکس جه کسانی را می‌کُشد؟

پزشکان در حال مطالعه جهش جدیدی از یک زیرگونه از سویه امیکرون Omicron، ویروس کرونا XE هستند. طبق گفته WHO، کرونا ویروس ایکس‌ای می‌تواند به قابل انتقال‌ترین گزینه تبدیل شود. شناسایی انواع جدید ویروس کرونا در چین و افزایش یک سویه بالقوه قابل انتقال بیشتر در بریتانیا، توجه جهانی را به ادامه خطر گسترش ویروس کرونا جلب کرده است.

کرونای ایکس جه کسانی را می‌کُشد؟

به گزارش زنهار؛ پزشکان در حال مطالعه جهش جدیدی از یک زیرگونه از سویه امیکرون Omicron، ویروس کرونا XE هستند. طبق گفته WHO، کرونا ویروس ایکس‌ای می‌تواند به قابل انتقال‌ترین گزینه تبدیل شود. بیایید در مورد موضوع اصلی صحبت کنیم.

شناسایی انواع جدید ویروس کرونا در چین و افزایش یک سویه بالقوه قابل انتقال بیشتر در بریتانیا، توجه جهانی را به ادامه خطر گسترش ویروس کرونا جلب کرده است.

کرونا ویروس ایکس‌ای؟ مسری‌ترین در تاریخ همه گیری؟

XE، ترکیبی از دو سویه از نوع omicron ویروس کرونا (BA.۱ و BA.۲)، اولین بار در بریتانیا کشف شد. به گفته نمایندگان سازمان بهداشت جهانی (WHO) این احتمال وجود دارد که به قابل انتقال‌ترین گزینه تبدیل شود. کارشناسان بیان کرده اند که می‌تواند ۱۰ درصد راحت‌تر از BA.۲ پخش شود. به یاد بیاورید که این عفونی‌ترین سویه omicron است که به دلیل قابلیت انتقال نیز شناخته شده است. بنابراین، اگر XE گسترش یابد، می‌تواند به مسری‌ترین تبدیل شود.

اولین مطالعات XE نشان می‌دهد که قابلیت انتقال هیبرید ۱۰٪ بیشتر از بقیه جهش‌های omicron است. در مجموع، تا ۲۲ مارس، ۶۳۷ مورد عفونت با یک نسخه جهش یافته از ویروس کرونا در بریتانیا شناسایی شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار