باران در راه این ۹ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود گرد و خاک به کشور از عراق و کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب و غرب کشور خبر داد.

باران در راه این ۹ استان

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شدت بارش‌ها در روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.

وی با بیان این‌که دوشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) در نیمه شمالی کشور بارش ادامه خواهد داشت و شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال سمنان خواهد بود، ادامه داد: در روز سه‌شنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در نوار شمالی و همچنین در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش، گاهی وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در روز چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) بارش در شمال شرق و به صورت پراکنده در شمال غرب و سواحل شمالی و در پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در دور روز آینده در مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در جنوب غرب و غرب کشور ورود گرد و خاک از عراق و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و از امروز تا سه‌شنبه (۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه)، تنگه هرمز و دریای عمان و شرق خلیج فارس و از ظهر دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه) دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: امروز اهواز با حداکثر دمای ۳۷ و حداقل دمای ۲۳ درجه گرم‌ترین استان کشور و بجنورد با حداکثر ۱۸ و حداقل دمای ۲ سردترین مرکز استان اعلام شده است.

وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: تهران امروز یکشنبه آسمانی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در بعد از ظهر خواهد داشت که حداکثر دما ۲۶ و حداقل آن ۱۵ درجه خواهد بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار