اتفاق عجیبی که بعد از مرگ در بدن رخ می‌دهد

وقتی مرگ فرا میرسد و انسان برای همیشه از جسم خود خارج می شود، جسم در وضعیت متفاوتی با همیشه قرار میگیرد که میتواند عامل تغییری عجیب باشد.

اتفاق عجیبی که بعد از مرگ در بدن رخ می‌دهد
به گزارش زنهار؛ بعد از اینکه انسان توانایی نفس کشیدن را از دست می دهد، جسم او در شرایط متفاوتی قرار می گیرد و تغییراتی دارد که این تغییرات شامل مواردی است که در این بخش از گوناگون نمناک خواهید خواند. پیش از این در مطلب جذاب "بعد از مرگ و دفن چه اتفاقی در بدن می افتد؟" تغییراتی که از لحظه ی مرگ تا دفن برای جسد می افتد را گفته بودیم و حالا قصد داریم اتفاقات شگفت انگیز دیگری را که بدن انسان بعد مرگ تجربه می کند برایتان شرح دهیم.

صدای شبیه به ناله

ممکن است بعد از مرگ مقداری هوا در بدن انسان بماند که باعث لرزش تارهای صورتی می شود و صدایی شبیه به ناله را در فرد ایجاد می کند. نباید بترسید. جنازه حرف نمی زند. این فقط صدای خارج شدن گازهای محبوس در بدنش است. 

جسم مرده

بی رنگ شدن پوست 

پوست در این شرایط تغییر رنگ می دهد و این تغییر مدام ادامه می یابد. مهعمولا در این حالت نقاط قرمز مایل به بنفش در قسمت رگ های خونی روی بدن دیده می شود. بعضی از انواع مرگ ها تغییر رنگ بیشتری دارند. به عنوان مثال اگر فرد با مسمومیت گاز کربن مونواکسید مرده باشد، خون خیلی قرمز می شود. یا مردن بر اثر گاز هیدروژن سولفید ممکن است پوست را سبز رنگ کند. 

محو شدن چروک ها 

ظاهرا مرگ شبیه به یک بوتاکس قوی عمل می کند. همه ماهیچه ها تنش و فشار را از دست می دهند و چروک های پوستی از هم باز می شوند. 

چروک

بنظر رسیدن بلند شدن مو و ناخن 

حتما شنیده اید که مو و ناخن بعد از مرگ هم رشد می کنند اما این موضوع حقیقت ندارد. اما متخصصان بر این عقیده هستند که مو و ناخن به دلیل خشک شدن پوست بدن و سر و تماس نزدیک تر با بافت زیرین به گونه ای بلند تر از قبل به نظر می رسند و افراد فکر می کنند که مو و ناخن رشد کرده است. 

خارج شدن گاز از معده 

بعد از مرگ باکتری ها در بدن شروع به تجزیه می کنند و بدن گازی را در هوا آزاد می کند که از دهان هم خارج می شود. 

مرگ

خالی شدن روده و مثانه 

فکر کدن به این قضیه اصلا خوشایند نیست اما این اتفاق می افتد. ماهیچه ها بعد از مرگ در بدن ریلکس می کنند و ماهیچه اسفنکتر هم از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه ادرار و مدفوع باقیمانده در بدن خارج می شود. 

سرد شدن تدریجی بدن 

سرد شدن بدن کمی طول می کشد اما بالاخره اتفاق می افتد. بدن در چنین حالتی 1.5 درجه فارنهایت در هر ساعت کاهش دما پیدا می کند و این قضیه بین 20 الی 30 ساعت ادامه پیدا می کند. 

دمای بدن

کمی تکان خوردن 

نه اشتباه نکنید. هیچ کس بعد از مرگ به زامبی تبدیل نمی شود. اما ممکن است که عضلات و ماهیچه ها کمی تکانش داشته باشند و تا چند ساعت بعد از مرگ کمی منقبض شوند که برای اطرافیان ترسناک یا نگران کننده است. 

بوی بد بدن 

متاسفانه هیچکس بعد از مرگ بوی خوب نمی دهد و این اتفاق به سرعت رخ می دهد. اعضای داخلی بدن بین دو الی سه روز شروع به پوسیده شدن می کنند و دو ماده شیمیایی تولید می کنند که بوی بدی را ایجاد می کند. 

بوی بد بدن

خشک شدن بدن 

12 ساعت بعد از مرگ، کل بدن سفت و خشک می شود و چند روز طول می کشد تا بدن دوباره ریلکس شود که احتمالا تا آن موقع دفن شده است.

زنده ماندن بعضی از بخش ها بدن 

اگرچه که بعضی از اعضای بدن بعد از مرگ سریع منقضی می شوند اما بعضی دیگر تا چند ساعت بعد از مرگ زنده می مانند. چشم، قلب، استخوان، و پوست تا 15 ساعت بعد از مرگ قابل اهدا است، زیرا هنوز زنده است. 

چشم

خورده شدن بدن 

کم کم که سلول ها شکسته می شوند، از طریق آنزیم ها و باکتری ها گوارش و خورده می شوند و بستگی به علت مرگ، سرعتش متفاوت است. زمانی که بدن مسموم می شود، عفونت باکتریایی در آن سیستم بدن را بهم می ریزد و باکتری ها در بدن پخش می شوند. افرادی هم که بر اثر اوردوز داروهایی مثل کوکائین می میرند، معمولا این خوردن شدن بدن از داخل را دارند. 

تبدیل شدن به صابون 

شاید عجیب باشد اما حقیقت دارد. بدن بعد از قرار گرفتن در محیط مرطوب و سرد، اغلب تحت فرایند شیمیایی تجزیه می شود و چربی ها تبدیل به چیزی شبیه به صابون می شوند. اسکلت های بدن در قالبی حبابی شکل شبیه با رنگ متمایل به زرد یا خاکستری قرار می گیرند که حالت چسبنده دارد. 

قبر

رنگ گرفتن چشم 

بسیاری از افراد با چشم باز می میرند و سفیدی چشم هایشان شروع به خشک شدن و تبدیل شدن به رنگ آبی یا خاکستری پیدا می کند و این فرایند بعد از اکثر مرگ ها طبیعی است. 

تجزیه شدن بدن بعد از چند ماه 

اگر دما 50 درجه فارنهایت باشد، حدودا چهار ماه طول می کشد تا بافت نرم تجزیه گردد اما اگر دما بالاتر باشد، این فرایند سریع تر اتفاق می افتد. اما در کل به زودی و در عرض چند ماه فقط اسکلت، غضروف و کمی پوست خشک شده از فرد باقی می ماند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار