کل کشور بارانی می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سه‌شنبه (۶اردیبهشت) گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور فرا خواهد گرفت در این روز در شمال ایلام، لرستان، جنوب کرمانشاه و چهار محال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت.

کل کشور بارانی می‌شود

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه (۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و در استان‌های واقع در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، برخی مناطق اصفهان، فارس و شمال نوشهر  همچنین در غرب مازندران، گیلان و شرق اردبیل نیز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: در کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، شرق لرستان و شمال آذربایجان شرقی بارش شدت خواهد داشت و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۶اردیبهشت) گستره فعالیت سامانه کل کشور فرا خواهد گرفت در این روز در شمال ایلام، لرستان، جنوب کرمانشاه و چهار محال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت و در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید گاهی گردوخاک رخ خواهد داد. 

وی افزود: چهارشنبه (۷ اردیبهشت) به‌جز نوار جنوبی در سایر مناطق کشور بارش رخ می‌دهد و در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور باد و گرد و خاک انتظار می‌رود. پنجشنبه (۸ اردیبهشت)بارش در غرب و جنوب غرب کاهش می‌یابد.

به گفته ضیاییان در شمال غرب، شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش ادامه دارد همچنین در شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال سیستان و بلوچستان و کرمان، یزد و شرق اصفهان رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک رخ می‌دهد و این سامانه از کشور خارج می‌شود. 

وی افزود: جمعه(۹ اردیبهشت) با ورود موج جدیدی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و شمالی کشور و همچنین در اصفهان، سمنان و خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و گاهی رگبار و رعد و برق  و وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵و ۶ اردیبهشت) بندرعباس با دمای ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۲ و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار