رئیس سازمان سنجش جزئیات سوالات کنکور ۱۴۰۱ را اعلام کرد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور سال ۱۴۰۱ کمترین تغییرات را دارد، گفت: سوالات کنکور محتوایی و در چارچوب کتب درسی است.​

رئیس سازمان سنجش جزئیات سوالات کنکور ۱۴۰۱ را اعلام کرد

به گزارش زنهار؛ عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: این نشست درباره برنامه سازمان در سال ۱۴۰۱ است، امروز من با محوریت آزمون سراسری صحبت می‌کنم. امیدواریم در مسیر توسعه سال به سال گام برداریم که آسایش و آرامش را داشته باشیم. قول داده بودم که کنکور  سال ۱۴۰۱ کمترین تغییرات را داشته باشد که با تاثیر معدل ۴۰ درصد برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اینکه در کنکور امسال تغییرات شکلی داریم که آرامش و راحتی برای داوطلب ایجاد می‌کند و سرعت عمل داوطلب را بالا برده و اشتباهات ‌کاهش می‌یابد، گفت: یک دفترچه عمومی و ۲ دفترچه اختصاصی در اختیار داوطلبان کنکور امسال قرار می‌گیرد. آزمون عمومی ۱۰۰ سوال دارد که در ۷۵ دقیقه برگزار می شود.

پورعباس ادامه داد: آزمون دروس اختصاصی بلافاصله بعد از آزمون عمومی شروع می شود که یک دفترچه اختصاصی فقط مختص درس ریاضیات است که ۸۰ دقیقه زمان برای این درس درنظر گرفته شده است. با این روش تعداد سوالات کمتری جلوی داوطلب است و آرامش را برای داوطب به همراه دارد. دفترچه بعدی شامل ۲ درس فیزیک و شیمی است که بدین ترتیب آزمون ریاضی انجام می شود. همزمان آزمون علوم انسانی نیز به همین ترتیب و با دروس مربوط به خود برگزار می‌شود. البته آزمون علوم تحربی یک دفترچه و یک پاسخنامه بیشتر دارد که مربوط به رشته بهیاری است.

پورعباس با اشاره به تلاش ها برای افزایش امنیت آزمون سراسری گفت: بر روی امنیت حوزه ها بازنگری داشتیم. تا زمان برگزاری آزمون هر هفته در سه استان حضور یافته و عوامل آزمون را توجیه می‌کنیم تا آزمون با نشاط بیشتری برگزار شود. از وزارت اطلاعات و پلیس فتا و تمام دستگاه ها نیز تشکر می‌کنیم. تلاش کردیم استانداردهای ازمون را هم در حوزه امکانات رفاهی هم در حوزه امنیت بالاتر ببریم.

پورعباس گفت: بحث سهمیه ها هنوز در کمیسیون شورا است و قطعا تصمیمات برای سال های بعد است اما هنوز به جمع بندی نرسیده است. روش این است که گزینش براساس داده های سال گذشته انجام می شود و به دوستان شورا گزارش می‌دهیم تا آنها تصمیم گیری کنند اما این تصمیمات مربوط به سال ۱۴۰۱ نمی شود.

او اظهار کرد: امسال تعداد دفترچه های آزمون بیشتر است به همین دلیل هزینه ها نیز افزایش می یابد که امیدواریم با کمک دولت جبران کنیم. ما برای اینکه اسایش و امنیت داوطلبان را فراهم کنیم نگران هزینه ها نیستیم و قول هایی را هم گرفتیم. ما قول دادیم که تا آخر شهریور تمام آزمون ها اعلام نتیجه می شود.

* سوالات کنکور ۱۴۰۱ محتوایی و در چارچوب کتب درسی است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره طراحی سوالات کنکور عنوان کرد: ما با اموزش و پروش جلسه داریم و منابع بررسی می شود. امسال سوالات به صورت محتوایی و در چارچوب کتب درسی است و از محتوای کتب طرح می شود، سوالات قرنطینه است و حتی من از آنها خبر ندارم تا جایی که بتوانیم هم پالایش انجام می دهیم که سوالات غیرمرتبط نباشد و اگر این اتفاق رخ دهد با خطای غیر جزئی است.

او درباره رعایت پروتکل های بهداشتی نیز گفت: پروتکل ها را طبق مصوبات ستاد کرونا اعمال می‌کنیم. تمام اقلام‌ بهداشتی هم در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار