ترکیب لیمو با این خوراکی‌ها از سم کشنده‌تر است

لیمو ترش به‌دلیل داشتن خواص اسیدی، یک ضد عفونی کننده قوی است. حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید.

ترکیب لیمو با این خوراکی‌ها از سم کشنده‌تر است
به گزارش زنهار؛  لیمو یکی از دلپذیرترین میوه‌ها از لحاظ طعم و عطر است. آنتی اکسیدان موجود در لیموها موجب جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی و کنترل سرطان می‌شود. آب لیمو از نوشیدنی‌هایی است که خوردن آن توصیه می‌شود. اما اگر در مصرف آبلیمو نکاتی را در نظر نگیرید، می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

 

لیمو دارای فیبر بسیار بالایی بوده و در تامین سلامت فرد بسیار مفید است. این میوه همچنین در ‫کاهش_چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش تعیین کننده‌ای دارد. طعم ترش لیمو به دلیل وجود ماده‌ای با نام اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می‌کند. این میوه منبع غنی ویتامین C محسوب می‌شود. لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود.

 

چرا نباید لیمو را با چای بنوشید؟

توصیه می‌شود، آبلیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آبلیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان‌ها افزایش می‌دهد. آبلیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ وغیره بپرهیزید.

 

غذاهای ناسازگار با لیمو

لیمو با غلات و حبوباتی از قبیل: گندم، برنج، لوبیا، نخود، عدس، باقلا، لپه، ارزن و همچنین با میوه‌هایی شامل سیب درختی، موز، انجیر، خرما و میوه‌های شیرین، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بلوط نمی‌سازد.

غذاهای سازگار با لیمو

خوردن لیمو با روغن‌های مایع نباتی و میوه‌های روغن‌دار از قبیل: گردو، بادام، فندق، بادام زمینی (پسته شام)، میوه زیتون، نارگیل و همچنین سبزیجاتی مانند: هویج، سالاد کاهو، تره فرنگی، پیاز، چغندر، گل کلم، کلم، کلم قمری، کلم دلمه‌ای، آندیو، سیر، شلغم، بادمجان، فلفل، رازیانه، مارچوبه، نعناع و انواع کدوها می‌سازد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار