مردم این روستا فقط یک کلیه دارند

همه ما می‌دانیم با یک کلیه هم می توان زندگی کرد اما جالب است بدانید روستایی وجود دارد که اغلب افراد آن تک کلیه ای هستند.

مردم این روستا فقط یک کلیه دارند
به گزارش زنهار؛ ساکنان "دهکده تک کلیه" در افغانستان اعضای بدن شان را می فروشند تا زنده بمانند، بله درست متوجه شدید، ماجرای روستایی که مردمانش تک کلیه ای هستند و همه یک کلیه بیشتر ندارند، ماجرای دردناکی است که جزئیاتش را در این بخش از نمناک میخوانید.

یک روستای افغانی در نزدیکی شهر هرات، به دلیل تعداد افراد زیادی که برای گذراندن زندگی یکی از کلیه های خود را در بازار سیاه فروخته اند، به روستای "تک کلیه ای" معروف شده است.

در سال گذشته افغانستان از نظر اقتصادی وضع چندان خوبی نداشت، تغییرات اخیر نیز باعث شد که اقتصاد این کشور آسیایی سقوط کند و بسیاری از مردم برای تامین غذا برای خانواده‌های شان با مشکل مواجه شوند.

در برخی موارد اوضاع به حدی بد شد که مردم برای پرداخت بدهی و خرید غذا تصمیم گرفتند یکی از کلیه های شان را بفروشند.

روستای تک کلیه

فروش یا خرید اعضای بدن انسان در اکثر کشور های جهان غیرقانونی است. در افغانستان هم این امر غیرقانونی است اما تا زمانی که رضایت کتبی از سوی اهدا کننده ارائه شود، پزشکان در این امر مقصر به حساب نمی آیند.

این که بعد از اهدا چه اتفاقی می ‌افتد و اعضای بدن به کجا می ‌روند، هیچ کس واقعا نمی ‌داند. پزشکان هم اعتراف می ‌کنند که هیچ وقت این مسائل را پیگیری نمی ‌کنند، زیرا "وظیفه آن ها نیست" که این کار را انجام دهند.

با این که نمی توان دقیقا فهمید که چه تعداد کلیه در افغانستان فروخته شده است، سوابق نشان می دهد در چند سال گذشته صدها عمل برداشتن کلیه تنها در ولایت هرات انجام شده است و با بدتر شدن مشکلات اقتصادی مردم، تعداد این عمل ها روز به روز هم بیشتر خواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار