قرصی که اجازه نمی‌دهد پیر شوید

عوامل بسیاری در پیری موثرند بخصوص پیری زودرس که محصول جهان پراسترس امروزی است اما پیشرفت علم به کمک ما آمده و برای جوان ماندن راهی دارد.

قرصی که اجازه نمی‌دهد پیر شوید

به گزارش زنهار؛ اقدامات زیادی وجود دارد که باعث می شود پیر شدن به تاخیر بیفتد و شما در مدت زمان طولانی تری جوان باقی بمانید. یکی از این راهکار ها رساندن بعضی از مواد غذایی به بدن است. ما در این قسمت از نمناک قصد داریم یک راه مناسب را به شما معرفی کنیم که آن هم چیزی نیست جز مصرف یک قرص و مکمل البته مثل همیشه فقط با تجویز پزشک که اجازه نمی دهد شما زود پیر شوید.

مکمل امگا 3 برای مدیریت استرس

تحقیقات روی 138 نفر بین سنین 40 و 85 سال که به دلیل اضافه وزن و سبک زندگی بی تحرک در معرض پیری زودرس بودند، انجام شد. سپس در طول روز به تعدادی از آن ها دو و نیم گرم و بعضی از آن ها یک و نیم گرم قرص امگا 3 دادند. بعد از چهار ماه این تیم تحقیقاتی نتایج را مورد بررسی قرار دادند و یک سوال ریاضی 20 دقیقه ای در اختیار آن ها قرار داده شد و تست گفتاری هم از آن ها گرفتند سپس نتایج را به ثبت رسانند.

نتایج نشان داد شرکت کنندگانی که در این آزمایش دوز بالاتری از امگا 3 مصرف کرده بودند، در طول تست آسیب کمتری از استرس به بدن آن ها وارد شد. 19 درصد هم هورمون کورتیزولِ کم تر و 33 درصد پروتئین التهابی کم تری تولید کردند.

قرص ضد پیری 

نتایج تحقیقات مختلف رابطه مستقیم بین سطح بالای امگا 3 و مقاومت در برابر استرس را نشان داد. البته هیچ عوارض جانبی در اثر مصرف دوز بالا گزارش نشد. آن ها بر این باور بودند که این مکمل می تواند به بدن کمک کند تا با اثرات مضر استرس در سطح سلولی مبارزه کند.

یافته ها نشان داد که مکمل امگا 3 یکی از راهکار های ساده تغییر افراد است که اثرات مثبتی روی سلامت آن ها و کاهش سطح استرس دارد. در واقع تحقیقات نشان داد افرادی که مکمل امگا 3 مصرف می کنند، مدیریت بهتری روی روابط خود دارند.

** نکته ی مهم

یکی از عوامل پیری زودرس و مرگ و میرهای امروزی، استرس است که مصرف صحیح امگا 3 در این تحقیقات نشان داد که چگونه در مهار آن نقش دارد پس مصرف مکمل امگا 3 با کاهش و کنترل استرس در بدن فرد مانع از پیری شده و مدت زمان بیشتری او را شاداب و جوان نگه میدارد.

برای آشنایی بیشتر با خواص و فواید بیشمار امگا 3 کافیست سری به مطلب " معجزاتی پنهان در امگا 3 " بزنید.

قرص امگا 3 و کاهش علائم افسردگی

استرس تنها چیزی نبود که بر اثر مصرف این مکمل کاهش پیدا می کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که التهابات مربوط به استرس بر اثر مصرف این مکمل می تواند علائم افسردگی را نیز در این افراد کاهش دهد. چنانچه می دانید افسردگی نیز تاثیر قابل توجهی در پیری افراد دارد که مرف امگا 3 با کاهش این فاکتور نیز از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند.

مکمل امگا 3 و سلامت بدن در سنین بالا

همانطور که گفتیم مطالعات در مورد فواید مکمل امگا 3 بسیار گسترده است. مطالعه ای روی افراد 74 سال به بالا انجام شد و به این نتیجه رسیدند افرادی که مکمل مصرف می کنند، بیماری های مزمن، بیماری های ذهنی و حرکتی در آن ها کم تر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار