پیش‌بینی وضع هوا در سیزده به در

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا از افزایش ابر و بارش پراکنده و رعد و برق در نواحی شمال غرب و غرب کشور طی بعد از ظهر امروز خبر داد.

پیش‌بینی وضع هوا در سیزده به در

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز چهارشنبه(۱۰ فروردین‌ماه)، در نواحی شمال غرب و غرب افزایش ابر و به تدریج در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ایلام رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه (۱۱ فروردین‌ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، غرب اصفهان و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۱۲ تا۱۴ فروردین‌ماه) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و از فردا به تدریج روند افزایشی دما برای اکثر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود و در اوایل هفته آینده افزایش دما محسوس خواهد بود.

به گفته ضیاییان، امروز در نواحی شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جمعه در بخش‌هایی از شرق، شمال شرقی و شنبه در شرق و جنوب شرق دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه تا بعدازظهر امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود، اظهار کرد: همچنین طی روزهای جمعه و شنبه نواحی مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ فروردین‌ماه) صاف و بتدریج ابری و از بعد از ظهر وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ و برای روز  جمعه (۱۲ فروردین‌ماه) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ فروردین‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار