برف سنگین در راه این چند استان

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش نسبی دما در نوار غربی کشور و احتمال بارش تگرگ در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

برف سنگین در راه این چند استان

به گزارش زنهار؛ «صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا امروز (یکم فروردین ماه ۱۴۰۱) درباره وضعیت جوی استان‌ها، گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز در استان‌های قزوین و البرز همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر و در غرب اصفهان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی فردا (سه‌شنبه دوم فرودین ۱۴۰۱) گفت: انتظار می‌رود سامانه بارشی در این مناطق تقویت و به شمال و شمال شرق کشور کشیده شود. بارش در لرستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی نیز وجود خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: بعدازظهر در مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد و در نوار غربی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مسافران جاده‌ای به منظور کسب اطلاعات درباره وضع جاده‌ها، مسافت‌ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند. 

همچنین سامانه تلفن گویای ۱۳۴ «هواگو» سیستم هشدار و پیش بینی دقیق آب و هوایی است که جهت تسهیل دسترسی افراد به داده‌های هواشناسی برای برنامه ریزی امور زندگی علی الخصوص مسافرت‌ها برای عموم هموطنان کاربرد دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار