دلایلی که می‌گوید روی ناف خود روغن بریزید

در طب سنتی ریختن روغن در ناف مرسوم است زیرا بر این عقیده هستند که تاثیراتی که به جای میگذارد نقش زیادی در سلامت بدن دارد.

دلایلی که می‌گوید روی ناف خود روغن بریزید

به گزارش زنهار؛ شاید شنیده باشید که در طب سنتی؛ بعضی از افراد توصیه می‌ کنند که از روش ریختن روغن گرم در ناف استفاده کنید. روغن گرم را برای تغذیه پوست بدن، سم زدایی، درمان درد ها و بیماری های مختلف استفاده می کنند. مرکز و وسط ناف نقش مهمی ایفا می کند. از لحاظ معنوی و جسمی می‌ تواند تأثیرات زیادی روی شما بگذارد و مرکزِ بیش از 72 هزار رگ در بدن می باشد‌.

ماساژ دادن با روغن باعث تحریک عصب های این ناحیه می شود و عملکرد بدن را بهبود می بخشد. در واقع یک چاکرای بسیار مهم هست که به مرکز سیستم عصبی متصل شده و ماساژ با روغن در این ناحیه باعث می شود که ذهن شما پاک سازی شود، فشار ذهنی تان کاهش پیدا کند، اعتماد به نفس، قدرت و صبوری پیدا کنید.

همان طور که می دانید؛ ناف بند اتصال بین کودک و مادرش قبل از تولد است و در نتیجه به همان صورت که در دوران جنینی عاملی برای تغذیه رسانی به کودک است، بعد از تولد هم همین نقش را ایفا می کند‌ و در واقع یک راهِ بیرون زدگی بعضی از مواد از بدن هم می باشد.

جذبِ روغن از این ناحیه شما را آرام می کند، باعث تعادل سیستم گوارش می شود، سلول ها را بازیابی می کند، منابع انرژی را تجدید می کند و همه این ها باعث می‌ شود که شما خود مراقبتی بیشتری داشته باشید. با ما در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک همراه شوید تا دیگر اثرات مثبت این کار را بدانید.

فواید درمانی ریختن روغن در ناف

اگر شما هم میخواهید بدانید که ریختن و ماساژ روغن در ناحیه ناف چه فوایدی دارد، ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

بهبود عملکرد گوارشی

ماساژِ ناف با روغن باعث می شود که وضعیت گوارشی شما بهبود پیدا کند، مواد پسماند از روده دفع شوند، حسِ ناراحتی و مشکلات گوارشی مانند نفخ برطرف گردد، سیستم گوارش به طور عالی فعالیت کند، وزن مدیریت شود و التهاب بدن کاهش پیدا کند.

روغن زنجبیل یا روغن خردل می‌ تواند گزینه های مناسبی باشد که این فواید را به بدن تان می‌ رساند.

افزایش باروری

استفاده منظم از روغن گرم داخل ناف باعث می‌ شود که تعداد اسپرم بالا برود و باروری خانم ها را نیز افزایش می دهد و کلا سیستم جنسی را تقویت می‌ کند؛ همچنین درد و انقباضات دوره قاعدگی هم کم می‌ شود و ماساژ رگ‌ های این ناحیه باعث می‌ شود که هر گونه درد در قسمت رحم آرام شود.

روغن نارگیل و زیتون می‌ تواند این خواص را به بدنِ شما برساند.

بهبود وضعیت بینایی

ناف ارتباط مستقیمی با رگ هایی دارد که به چشم وصل می‌ شود. در واقع تحریک این رگ ها با ماساژِ روغن؛ باعث بینایی بهتر می‌ شود، پف دور چشم را از بین می‌ برد و مشکلات رنگدانه ای را بهبود می‌ بخشد. استفاده از این روغن روی ناحیه ناف باعث می شود که چشم های شما دیگر خشک نباشند و خشکی بیش از حد به خاطر بینایی ضعیف؛ از بین می‌ رود.

روغن های مناسب برای رساندن این فواید به بدن و چشم، روغن بادام و روغن خردل است.

مراقبت از سلامت پوست

ماساژ روغن در ناحیه ناف فواید زیادی برای پوست تان دارد. اگر می خواهید مشکلات رنگدانه ای را کاهش دهید، از خشکی بیش از حد جلوگیری کنید، بافت پوست را بهبود بخشید و برای پوست تان آب رسانی را انجام دهید و درخشندگی طبیعی را در آن احساس کنید، می توانید از روغن تراپی استفاده کنید که باعث پاکسازی خون و جلوگیری از ایجاد آکنه، مشکلات هورمونی و از بین بردن مشکلات پوستی می شود.‌

روغن نیم، روغن زیتون، بادام، درخت چای و لیمو می تواند این فواید را به بدن تان برساند.

از بین بردن دردِ مفصلی

افرادی که از بدن درد به خاطر پوزیشن نامناسب، مصرف بعضی از دارو ها، بیماری‌ ها، و یا تنش ماهیچه رنج می‌ برند، می‌ توانند با استفاده از روغن روی ناحیه ناف؛ بدنِ خود را ریلکس کنند و التهابات را از بین ببرند. روغن کرچک، روغن رزماری و روغن کنجد در این امر موثر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار