مشاغل عجیبی که باور نمی‌کنید در ایران وجود داشته باشد

حتما در مورد مشاغل عجیب در دنیا شنیده اید. نکته ی جالب، وجود برخی از این شغل های عجیب در ایران است که آشنا شدن با آن ها برای شما بسیار جالب خواهد بود.

مشاغل عجیبی که باور نمی‌کنید در ایران وجود داشته باشد

به گزارش زنهار؛ شغل های عجیب و غریبی در سراسر دنیا وجود دارد که حتی تصور وجود آنها در ایران برایمان تعجب آور و خنده دار است. جالب است بدانید همین مشاغل منبع درآمد خوبی برای بسیاری از افراد هستند. در این بخش از نمناک به معرفی عجیب‌ترین شغل‌های ایران می‌پردازیم، شغل‌های جالبی که شاید تا به امروز اسمشان را نیز نشنیده باشید.

چند می گیری، گریه کنی؟

اگر فیلم سینمایی چند میگیری گریه کنی را دیده باشید تا حدودی با شغل عجیب و غریب گریه کن برای مراسم ترحیم آشنا هستید. برخی افراد علاقه‌مند هستند که در مراسم ترحیم عزیزانشان جمعیت قابل توجه و پرشوری حضور داشته باشند تا حضور یافتگان در مراسم با خود بگویند فرد متوفی چقدر شناخته‌شده و محبوب بوده است. برای برگزاری پر شور مراسم ترحیم موسساتی وجود دارد که توانایی برگزاری پر سوز و گداز مراسم عزا و تشییع را دارند. این موسسات دو دسته افراد را با توجه به درخواست صاحب عزا به مجالس عزا می فرستد، دسته‌ای که مثل سیاهی لشگرها، فقط محیط را پر‌ می‌کنند و دسته‌ای دیگر که گریه‌کن‌ها و شلوغ‌کن‌ها هستند.

داد بزن، پول بگیر

برخی از فروشنده ها برای فروش بهتر و بیشتر افرادی را استخدام می کنند که مردم را ترغیب به خرید نمایند. این افراد در مقابل دکان، حجره، مغازه می ایستند و داد می‌زنند و از صدای بلند خود برای جذب و جلب مشتری استفاده می‌کنند و به ازای این داد زدن پول می گیرند. این افراد هر چه مشتری بیشتری جذب کنند، پول بیشتری می گیرند.

سگ گردانی، شغل عجیب ایران

امروزه نگهداری حیوانات خانگی به خصوص سگ ها در ایران متداول شده و به همین خاطر سگ‌گردانی به یکی از شغل‌های عجیب در ایران تبدیل شده است. سگ ها علاوه بر اینکه نیاز به مراقبت و غذا و... دارند، نیاز به پیاده روی روزانه داشته لذا افرادی که سگ خانگی دارند، باید این کار را انجام دهند اما برخی افراد به دلیل نداشتن وقت کافی به برخی افراد پول می دهند تا ساعتی سگشان را به پیاده روی ببرد و مراقب او باشد.

لباس عروسک بپوش، درآمد کسب کن

حتما افرادی را دیده اید که در مقابل بوتیک ها و یا رستوران ها برای جذب بیشتر مشتری به خصوص کودکان لباس عروسک به شکل جوجه، خروس، پینوکیو، خرس، پلنگ صورتی و‌… تن می کنند، کودکان به این عروسک‌ها واکنش نشان داده و با آنها بازی می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند. افراد زیادی برای کسب درآمد این شغل عجیب را برای خود انتخاب کرده‌اند.عروسک تن‌پوش یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که در کشورهای دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیک موتوری قلیان، تا حالا شنیدی؟

سرویس تحویل در درب منزل قلیان یکی از شغل های عجیب و غریب این روزها است. برخی افراد که خواهان استعمال قلیان در خانه هستند، می توانند با این افراد تماس بگیرند، این افراد قلیان را آماده استفاده کرده و تحویل مشتری می دهند، به طوری که در لحظه تحویل آماده استعمال باشد و آتش آن کم و زیاد نشده باشد.

آدم جمع کن، پول بگیر

یکی دیگر از شغل های عجیب در ایران، شغل آدم جمع کن است. در شغل آدم جمع کن فرد برای مراسم های مختلف بنا به خواسته کارفرما می‌تواند افرادی را در طبقه‌بندی‌های مختلف سنی، تحصیلی و حتی جنسیتی جمع کند تا به فراخور مراسم تشویق کنند، سوت و کف بزنند، ساکت و آرام باشند یا در برخی مباحث حضور فعال داشته باشند. این فرد برای این کار درآمد زیادی کسب می کند و سرویس ایاب و ذهاب، یک وعده غذا و حدود 20 تا 30 هزار تومان برای هر نفر مطالبه می‌کند.

شیشه بشور، درآمد کسب کن

ارائه خدمات به افراد و نظافت منزل شغل عجیبی نیست اما برخی افراد بر سر جانشان معامله می کنند و از طناب آویزان شده و شیشه برج های بلند را می‌شویند. آویزان شدن از ارتفاع 100 متر و شیشه شستن در ارتفاع کار هر کسی نیست. گزارش‌های فراوانی در خصوص حوادث ناشی از شستن شیشه گزارش شده است.

تلفنی می تونی فال بگیری؟

فال‌گیری تلفنی یکی از عجیب‌ترین مشاغل است که در کشور ما رواج دارد. در این شغل انواع فال ورق، تاروت، پاسور و شمع به صورت تلفنی انجام شده و به اطلاع صاحب فال می‌رسد. قیمت هر فال به صورت تلفنی متفاوت است و روش پرداخت به دو صورت آنلاین یعنی از طریق سیستم برخط بانکی و از طریق شارژ تلفن است.

نوبت فروش تا حالا شنیده بودی؟

برخی از افراد مشغله فراوانی دارند ونمی توانند ساعت ها در جایی حضور بیابند و در صف ایستاده تا نوبتشان شود و کارشان را انجام دهند. نوبت‌گیرها صبح زود نوبت می‌گیرند و نوبت گرفته شده اول را به افرادی که مشغله دارند و نمی‌توانند ساعت‌ها در صف بایستند می‌فروشند و پول دریافت می‌کنند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

مسافر جذب کن پول بگیر

خط نگهدار تاکسی از راننده‌های غیرخطی پول دریافت کرده و سر صبح و سر شب که به دلیل ترافیک تاکسی‌های خطی نمی‌توانند به موقع به مبدا برگشته و دوباره مسافر سوار کنند، مسافران را برای سوار شدن به تاکسی یا شخصی‌های سواری هدایت می‌کنند.

پارکبان‌های تقلبی

برخی افراد از شغل پارکبانی سوءاستفاده می‌کنند، نام‌شان را پارکبان می‌گذارند اما هیچ وابستگی‌ای به شهرداری ندارند. این افراد به‌عنوان پارکبان لباس فرم پوشیده‌ و از ماشین که پیاده شوی مبلغی را از شما درخواست می‌کنند. این افراد جاهای خوب را به قیمت‌ نسبتا بالایی می‌فروشند.

آدرس پارکینگ بده، پول بگیر

برخی افراد به هر دلیلی خواسته یا ناخواسته در جاهای پارک ممنوع خودرو خود را پارک می کنند. افرادی در این محل‌ها کمین کرده و بعد از رفتن راننده با جرثقیل تماس می‌گیرند تا ماشین از آن محل به پارکینگ انتقال داده شود. آنها بعد از آمدن راننده به او می گویند که «ماشین را جرثقیل برد، بیا با موتور به محل پارکینگ ببرمت» و هزینه‌ای دریافت می کنند.

چقدر پول میدی نزارم جریمه بدی؟

برخی رانندگان برای فرار از ثبت تخلف و ورود به مناطق دارای طرح ترافیک و طرح زوج به افرادی پول می دهند تا دست خود را جلوی پلاک ماشین بگیرد تا دوربین کنترل ترافیک نتواند پلاکشان را ثبت کند. این افراد در 100 متری دوربین‌ها می‌ایستند و برای این کار پول درخواست می‌کنند.

اینها شغل های عجیب و جالبی بودند که ما سراغ داشتیم، اگر شما هم شغل عجیبی در ایران سراغ دارید با ما به اشتراک بگذارید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار