میوه خوشمزه‌ای که بوی مدفوع می‌دهد

امروز می‌خواهیم در مورد یکی از عجیب‌ترین میوه‌های دنیا صحبت کنیم: میوه دوریان!

میوه خوشمزه‌ای که بوی مدفوع می‌دهد
به گزارش زنهار؛ این میوه عجیب در کشورهای جنوب شرق آسیا مثل مالزی، اندونزی و تایلند رشد می‌کند و طرفداران زیادی هم دارد. چیزی که این میوه را خاص کرده است بوی بسیار شدید و زننده آن است، به طوری که آن را به بدبوترین میوه دنیا تبدیل کرده است. در کشورهایی که دوریان وجود دارد، ورود این میوه بدبو به فروشگاه‌ها، هتل‌ها و حتی هواپیما ممنوع است.

وقتی برای اولین بار این میوه عجیب و غریب را می‌بینید دو حالت وجود دارد: یا عاشقش می‌شوید یا حالتان بهم می‌خورد و از آن بدتان می‌آید. حد وسطی در برخورد با این میوه وجود ندارد. از نظر کسانی که از این میوه بدشان می‌آید بوی آن شبیه ماهی گندیده یا چیزی متعفن است و تعجب می‌کنند که بقیه چطور این میوه را می‌خورند. اما کسانی که عاشق این میوه هستند معتقدند این میوه طعمی بهشتی و مثل بستنی کره‌ای دارد و با یک بار خوردن دوریان قطعا معتاد آن می‌شوید. مردم محلی جنوب شرق آسیا میوه دوریان را «پادشاه میوه‌ها» می‌نامند و بسیار به آن علاقمندند. به هرحال نظرات در این مورد متفاوت است.

عجیب ترین میوه های دنیا

دلیل بوی بد دوریان

هرکس میوه دوریان را یک‌بار بو کرده باشد مطمئنا هرگز بوی آن را فراموش نخواهد کرد. بوی خاص این میوه شبیه به ترکیبی از پیاز سرخ شده، سولفور، ماهی، میوه و عسل است. مطالعاتی روی این میوه گرمسیری و مولفه‌های معطر آن انجام شده و مشخص شده که ۴۴ مولفه فعال بودار در این میوه وجود دارد. این مولفه‌ها باعث شده‌اند تا دوریان بویی شبیه به راسو، کارامل، تخم مرغ گندیده، پیاز داغ، میوه و ماهی بدهد.

میوه دوریان

اگر ۱۰۰ طعم در دنیا وجود داشته باشد که تا قبل از مرگ باید آن‌ها را امتحان کنید، طعم خاص میوه دوریان بدون شک در صدر آن‌ها قرار خواهد داشت. دوریان میوه‌ای گرمسیری است که گونه‌های مختلفی دارد و در کشورهای شرق آسیا مثل مالزی، تایلند و اندونزی رشد می‌کند. گوشت این میوه ممکن است به رنگ‌های مختلفی باشد اما رنگ غالب آن زرد، سفید یا طلایی است. البته ممکن است دوریان‌هایی به رنگ قرمز و سبز هم ببینید. میوه‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند و ممکن است تا ۳۰ سانتیمتر طول و ۱۵ سانتیمتر عرض هم بزرگ شوند.

عجیب ترین میوه های دنیا

جالب است بدانید

جالب است بدانید که این میوه از ارزش غذایی بسیار بالایی هم برخوردار است. شاید به همین دلیل به آن شاه میوه‌ها می‌گویند. خواص تغذیه‌ای دوریان در مقایسه با میوه‌های دیگر بسیار قابل توجه است و مردم این مناطق آن را مرتب مصرف می‌کنند. دوریان سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین B، ویتامنی C و غیره است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار