آیا ۵ روز قرنطینه برای بیمار مبتلا به امیکرون کافی است؟

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: پس از برطرف شدن علائم بیماری هم شخص تا دو هفته خود را ناقل درنظر گرفته و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

آیا ۵ روز قرنطینه برای بیمار مبتلا به امیکرون کافی است؟

به گزارش زنهار؛ این متخصص فیزیولوژی پزشکی اظهارداشت: اکنون مدت زمان قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون پنج روز مطرح می‌شود، اما این بازه زمانی در صورت تداوم علائم بیماری باید ادامه داشته باشد. براساس نتایج برخی یافته‌ها، بیمار مبتلا به این سویه تا ۲۰ روز هم می‌تواند ناقل بوده و بیماری را منتقل کند.

بیماران مبتلا به امیکرون در صورت تداوم علائم بیماری، قرنطینه را حداقل تا ۱۰ روز ادامه دهند

وی تصریح کرد: مدت زمان قرنطینه برای بیماران مبتلا به انواع کرونا ویروس (اعم از دلتا و...) نیز ۱۴ روز بود بنابراین بیماران مبتلا به امیکرون نیز در صورت تداوم علائم بیماری، قرنطینه را حداقل تا ۱۰ روز ادامه دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: پس از برطرف شدن  علائم بیماری هم شخص تا دو هفته خود را ناقل درنظر گرفته و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه ۲۸ آذر ماه ورود اولین مورد از سویه جدید امیکرون به ایران را تایید کرد.

قدرت انتقال و سرایت این سویه به گفته متخصصان حوزه بهداشت و درمان سه برابر کرونا دلتا بوده و به منظور پیشگیری شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، شست وشوی مداوم دست و پرهیز از تماس دست با صورت، باید مورد توجه قرار گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار