هوا از فردا سرد می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه فعالیت سامانه بارشی در تمام مناطق کشور به جزسه استان و کاهش دما ا فردا (۸ اسفندماه) خبر داد.

هوا از فردا سرد می‌شود

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان گفت: روز شنبه (۷اسفندماه) فعالیت سامانه بارشی در تمامی استان‌های کشور به‌جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد و در برخی از ساعات، سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، گاهی رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهد شد.

وی افزود:از اواخر روز شنبه (۷اسفندماه) به‌تدریج از شدت این سامانه در نیمه غربی کاسته می‌شود و روز یکشنبه(۸اسفندماه) در شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، استان‌های شرقی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شدت بارش‌ها در کشور گفت: شدت بارش‌های روز یکشنبه در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی است. 

وی ادامه داد: روز دوشنبه (۹اسفندماه) در شمال شرق و شرق بارش پراکنده و سه‌شنبه (۱۰اسفندماه) در شرق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه(۱۱اسفندماه) جوی پایدار در اکثر مناطق کشور انتظار می‌رود.

 به گفته ضیاییان روز شنبه (۷اسفندماه) به علت پدیده گرم باد در استان‌های ساحلی خزر افزایش ۴تا ۶ درجه دما و از روز یکشنبه در اکثر نقاط کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان با اشاره به مواج بودن خلیج فارس اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه (۷ و ۸ اسفندماه) در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی به علت وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. روزهای یکشنبه و دوشنبه(۸ و ۹ اسفندماه) خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفندماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (۹ اسفندماه) صاف و گاهی همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ اسفند ماه) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار