اجرای طرح صیانت نزدیک است؟

طرح صیانت از صحن علنی به کمیسیون مشترک ارجاع و مقرر شد یک کمیسیون تخصصی برای بررسی جزئیات این طرح تشکیل شود.

اجرای طرح صیانت نزدیک است؟

به گزارش زنهار؛ نوری‌قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از همان ابتدا ایرادات و اشکالات این طرح برای اعضای کمیسیون مشترک مشخص بود.

وی افزود: این طرح برای بررسی‌های بیشتر، به مرکز پژوهش‌ها رفت و گزارش مرکز حاکی از ایرادات بسیار اساسی و مهم در حوزه‌های مختلف بود. از همین رو مجددا ۲۰ روز دیگر به مرکز پژوهش‌ها فرصت داده شد تا طرح بیشتر بررسی شود و مرکز پژوهش‌ها پیشنهادهای خود را ارائه دهد.

آنها گزارش دوم خود را برای کمیسیون فرستادند اما بعد از آن گزارش، هنوز کمیسیون جلسه رسمی نداشته است تا این‌ پیشنهادها را بررسی کند.

وی ادامه داد: گزارش‌ حاکی از اشکالات اساسی در طرح صیانت است و کارگروه مرکز پژوهش‌ها یک پیشنهاد ۸ ماده‌ای را ارائه داده که قرار شده گزارش این کارگروه در دو جلسه ارائه شود و ایرادها و مشکلات مطرح و پیشنهادات مرکز و کارگروه شنیده شود. با این اوضاع به نظر می‌آید طرح صیانتی که به کمیسیون ارجاع داده شده قابل‌دفاع نیست و مورد تأیید کمیسیون نخواهد بود.

نوری‌قزلجه ادامه داد: به احتمال بالای ۹۰ درصد طرح صیانت رد خواهد شد، طبق آیین‌نامه داخلی کمیسیون اگر طرحی مطرح ‌و رد شود، نمایندگان به‌صورت انفرادی یا دسته‌جمعی می‌توانند پیشنهادهای جایگزین خود را برای طرح ارائه بدهند.

همچنین می‌توان از پیشنهادهای مرکز پژوهش‌ها که کار کارشناسی روی آن صورت گرفته استفاده کرد و بعد از آن مطابق با آیین‌نامه مجلس برای پیشنهاداتی که جامع‌تر است، رأی‌گیری شود. پیشنهادی که رأی بیاورد آن‌وقت کلیات و جزئیاتش بررسی می‌شود. وی در پاسخ به این سؤال که پس با وجود این طرح را قابل اجرا نمی‌دانید، گفت: با در دستور کار قرار‌گرفتن لایحه بودجه ۱۴۰۱، بررسی طرح صیانت امسال منتفی و به سال دیگر موکول می‌شود./ شرق

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار