مردم امسال چقدر صدقه دادند؟

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۴۳۴ میلیارد تومان صدقه مردمی، جمع‌آوری و در امور معیشتی نیازمندان هزینه شده است.

مردم امسال چقدر صدقه دادند؟

به گزارش زنهار؛ حبیب‌الله آسوده با تشریح عملکرد کمیته امداد در جذب صدقات مردمی، افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۴۳۴ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: از این میزان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق‌های خانگی و ۸۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیران به مراکز نیکوکاری جذب شده است. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: میزان صدقات مردمی کمیته امداد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

آسوده با بیان اینکه دو میلیون و ۲۴۷ هزار خانوار در قالب پنج میلیون نفر تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند، تصریح کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

وی در ادامه با تقدیر از کمک‌های خیران و مردم نیکوکار اضافه کرد: حدود ۲۳ درصد از صدقه دریافتی به صورت کمک‌های موردی به مددجویان پرداخت شده و ۱۸ درصد نیز صرف کمک به ازدواج نیازمندان شده است. همچنین ۲۲ درصد در امور تعمیر، احداث و تکمیل مسکن و ۹ درصد نیز در امور درمان خانواده‌های تحت حمایت مصرف شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: حدود ۹ درصد صدقه دریافتی برای کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان هزینه شده و مابقی در اموری همچون تامین لوازم ضروری زندگی، بیماران صعب‌العلاج، کاریابی و آموزش مهارت‌های اشتغال، خدمات حقوقی، برنامه‌های فرهنگی و... به کار رفته اشت.

آسوده در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آمار زکات جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۳۹۸ میلیارد تومان زکات در قالب زکات مستحب، فطریه، کفاره و رد مظالم و زکات واجب (زکات مال) جذب شده که رشد ۳۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: از این مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان به صورت نقدی، ۲۸۳ میلیارد تومان به صورت غیر نقدی و ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است. همچنین حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم از سوی خیران و حامیان به خانواده‌های ینازمند تحت حمایت، ارائه شده است.

آسوده تاکید کرد: حدود ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان می‌شود و مابقی برای امور زیرساختی در مناطق محروم هزینه می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار