۶۰ ثانیه قبل از مرگ چه می‌شود؟

طبق بررسی‌ برخی از دانشمندان ترس عامل اصلی واکنش مغز در زمان مرگ است که گویی یک فیلم ترسناک را در مقابل چشمان فرد نمایش می‌دهد اما واقعا در این زمان چه اتفاقی رخ می‌دهد.

۶۰ ثانیه قبل از مرگ چه می‌شود؟

به گزارش زنهار؛ گروهی متشکل از شیمی‌دانان و پزشکان آمریکایی با انجام بررسی‌ها و تحقیقات گسترده بر روی افراد در حال مرگ و یا بازگشته از مرگ نشان دادند که مغز واکنشی از خود نشان می‌دهد که هنگام تماشای فیلم بسیار ترسناک دارد.

ولی علت واکنش انسان قبل از مرگ چیست؟

براساس بررسی‌های این گروه علمی ترس عامل اصلی این موضوع است. به این دلیل که زمان احساس خطر ناخودآگاه ترس به فرد حاکم می‌شود و در این موقع بخشی از مغز به نام تالاموس به استرس و فشار روحی بسیار حساس است. درنتیجه در این شرایط با انتشار برخی هورمون‌ها و مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که یک دقیقه قبل از مرگ فرد احساس ترس همراه با پرواز یا برخورد را احساس می‌کند و در این شرایط هیپوتالاموس باعث انتشار آدرنالین در بدن می‌شود برای آنکه بدن را برای واکنش صحیح آماده کند.

این مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد در اکثر موارد افراد در لحظه مرگ تلاش و سعی دارند درست مثل تماشای فیلم ترسناک فریاد بزنند. اما صدایی به گوششان نمی‌رسد؛ در واقع به گوش هیچ فردی نمی‌رسد، زیرا در این لحظه تنفس قطع شده و مغز از کار می‌افتد.

آدمی در لحظه جان دادن چه می‌بیند؟

در لحظه مرگ رابطه انسان با اطرافیان و اطرافش با وی قطع می‌شود. نه محتضر می‌تواند مشاهدات خود را برای آنان بگوید و آنچه بر وی می‌گذرد، توضیح دهد. نه اطرافیان قادرند به اطلاعات و مشاهدات محتضر پی ببرند و از چگونگی حالش آگاهی یابند. همچنین برخی از واقعیت‌ها در زمان حیات، بر انسان پوشیده است و لحظه مرگ، بر او آشکار می‌‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار