قرائتی: این مطالب از کتاب‌های درسی حذف شوند

قرائتی همچنین با توصیه هایی به معلمین بیان کرد: نباید موضوعات مادی را سر فصل کار مقدس معلمی قرار دهیم.

قرائتی: این مطالب از کتاب‌های درسی حذف شوند

به گزارش زنهار، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی که با عنوان طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فرهنگیان استان تهران برگزار شد، دز جمع دانشجومعلمان شرکت کننده در این طرح گفت: معلم کار پنج گروه مهندسی را انجام می‌دهد. یعنی برای ساخت یک ماشین پنج گروه کارهایی مانند کشف معدن، استخراج مواد، ذوب مواد معدنی، قطعه سازی و مونتاژ را انجام می دهند و یک معلم به تنهایی باید این پنج کار را انجام دهد، یعنی می بایست ظرفیت و استعداد دانش آموز را کشف و استخراج کند، آنها را با علم، بیان و عمل، بار آورده و عاشق کند و در نهایت انسان های تربیت شده را به یکدیگر متصل نماید تا جامعه اسلامی ایجاد کند.

قرائتی همچنین با توصیه هایی به معلمین بیان کرد: نباید موضوعات مادی را سر فصل کار مقدس معلمی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه همه شغل ها با جمادات سر و کار دارند اما معلمین با انسان و مغز آنها، افزود: نباید هیچ وقت خود را فارغ التحصیل بدانیم چرا که حتی با وجود چندین مدرک دکتری امکان فراگیری کامل علم نیست.

حجت الاسلام قرائتی استعدادیابی و هویت بخشی و همچنین جلوگیری از خودباختگی دانش‌آموزان را از وظایف مهم معلمان برشمرد و هچنین به جایگاه مهم سند تحول در آموزش و پرورش و حذف مطالب غیر ضروری از کتاب های درسی اشاره کرد.

‌‌ رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه در رابطه با فرهنگ سازی و آموزش نماز در مدارس خاطر نشان کرد: احترام به دعوت خدا و اذان را حفظ کنید و دانش آموزان را هم در این خصوص تشویق و ترغیب کنید.

این استاد اخلاق در قسمت دوم سخنرانی خود به بحث احسان به والدین و کمک به همسایگان و کمک به فقرا و همچنین طلب مغفرت از خداوند متعال پرداخت و نکاتی در خصوص انتخاب همسر و تشکیل خانواده بیان کرد.

به گزارش فارس طرح حامیم در راستای تقویت و هم‌افزایی دانشجویان فعال فرهنگی برنامه‌ریزی شده و همچنین تقویت بنیه اعتقادی و فکری، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان وآماده‌سازی نیروی انسانی در شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد برگزار می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار