فوایدی از گردو که به گوشتان نخورده است

مطالعه محققان نشان داد گنجاندن گردو در رژیم غذایی کلسترول کل را کاهش داده و سطح کلسترول بد موسوم به LDL را هم کاهش می دهد.

فوایدی از گردو که به گوشتان نخورده است

به گزارش زنهار؛ محققان بیمارستان بارسلونا اسپانیا پس از یک مطالعه ۲ ساله دریافتند شرکت کنندگانی که روزانه حدود نصف فنجان گردو مصرف می‌کردند در مقایسه با ابتدای مطالعه، دارای میزان پایین‌تری از کلسترول بد LDL بودند.

تحقیقات زیادی نشان می‌دهد گردو که سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۳ است ممکن است از بیماری‌های قلبی محافظت کند.

دکتر «املیو رأس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «گردو دارای ترکیب بهینه ای از مواد مغذی و فعال زیستی است که شامل مقادیر قابل توجهی آلفا لینولنیک اسید، اسید چرب امگا ۳ گیاهی، بالاترین میزان پلی فنل در میان همه آجیل‌ها و فیتوملاتونین است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که خوردن منظم گردو کلسترول LDL را کاهش می‌دهد و کیفیت ذرات LDL را بهبود می بخشد و آنها را کمتر مستعد ورود به دیواره شریان و ایجاد تصلب شرایین می‌کند و این اتفاق بدون افزایش وزن، علیرغم محتوای چربی بالا گردو، روی می‌دهد.»

محققان متوجه شدند شرکت کنندگانی که گردو مصرف می‌کردند سطح کلسترول LDL شان به طور متوسط ۴.۳ میلی گرم در دسی لیتر و کلسترول کل آنها به طور متوسط ۸.۵ میلی گرم در دسی لیتر کاهش یافت. شرکت کنندگان در گروه مصرف گردو تعداد کل ذرات LDL شان ۴.۳ درصد و ذرات کوچک LDL ۶.۱ درصد کاهش یافت.

    دیدگاه شما