خبر خوش آخر هفته ای برای بازنشستگان با اعلام رقم نهایی

پیگیری‌های ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد که نشست این هفته احتمالاً آخرین جلسه رایزنی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان خواهد بود و احتمال دارد تصمیمات تا آخر هفته قطعی و نهایی شود.

 خبر خوش آخر هفته ای برای بازنشستگان با اعلام رقم نهایی

به گزارش زنهار، در هفته جاری دومین نشست افزایش مستمری بازنشستگان کارگری با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان و مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.

هفته گذشته نشستی در همین رابطه با حضور فعالان صنفی بازنشستگان و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان او برگزار شد که نتیجه‌ای در پی نداشت؛ بازنشستگان خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش حقوق براساس هزینه‌های زندگی هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با مستمری بازنشستگان این صندوق، از افزایش حقوق در اردیبهشت ماه خبر داده و تاکید کرده بازنشستگان در اردیبهشت مشمول افزایش حقوق می‌شوند.

با این حال، هنوز تکلیف میزان افزایش مستمری بازنشستگان مشخص نیست؛ پیگیری‌های ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد که نشست‌های تعیین افزایش مستمری بازنشستگان، هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

در عین حال، بازنشستگان کارگری با پیوستن به کمپین‌های اجرای قانون، خواستار عمل به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری‌ها براساس هزینه‌های زندگی هستند؛ بازنشستگان می‌گویند افزایش مستمری به اندازه افزایش مزد مصوب شورایعالی کار کافی نیست و با قانون همخوانی ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار